تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

علل اختلال عدم تمرکز و درمان آن

عدم تمركز وضعيتي است كه در آن فرد نمی تواند  عملكرد توجه (attention )خود را روي موضوع خاصي به كار گیرد. عدم وجود تمرکز باعث ضعف عملکرد شود. در این مقاله به علل اختلال عدم تمرکز و درمان آن در بهترین کلینیک نوروفیدبک تهران می پردازیم

علل اختلال عدم تمرکز و درمان آن

از رایج ترین علل عدم تمرکز ، اختلال نقص توجه و یا بیش فعالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علل بیولوژیک: دلایل اصلی اختلال عدم تمرکز متخصصین معتقدند که علل بیولوژیک، به ویژه عدم تعادل‌های عصبی در مغز عامل بروز علائم در بیماران مبتلا به اختلال عدم تمرکز است.

انتقال دهنده‌های عصبی موادی شیمیایی در مغز هستند که به ارسال پیام‌ به سراسر بدن کمک می‌کنند. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که میزان بعضی انتقال دهنده‌های عصبی در بیماران مبتلا به اختلال نقص توجه کمتر است یا اصلاً وجود ندارد.

هرچند عدم تعادل‌های عصبی در بیماران مبتلا به عدم تمرکز وجود دارد، علت دقیق بروز این علائم مشخص نیست: به نظر می‌رسد که علت بسیاری از موارد اختلال عدم تمرکز ژنتیکی باشد، چرا که اگر یکی از اعضای درجه یک خانواده مبتلا به عدم تمرکز باشد، احتمال مبتلا شدن کودکان آن خانواده به این اختلال چهار برابر افزایش می‌یابد. به علاوه اختلال عدم تمرکز در میان دوقلوهای همسان بسیار شایع‌تر از دوقلوهای ناهمسان یا خواهر و برادرها است و تاکنون چند ژن مرتبط با اختلال عدم تمرکز شناسایی شده است.

در طول بارداری یا پس از تولد: عامل‌های معینی به مغز آسیب می‌زند و عملکرد آن را تغییر می‌دهد. عامل‌هایی مانند تحت اشعه قرار گرفتن مغز در حال رشد جنین در دوران بارداری می‌تواند منجر به عدم تمرکز شود. در کلینیک نوروفیدبک توانش به صورت تخصصی به درمان کمبود توجه و تمرکز پرداخته می شود

پایین بودن وزن در زمان تولد: کم بودن وزن نوزاد در زمان تولد احتمال ابتلا به اختلال عدم تمرکز را افزایش می‌دهد. ابتلا به بعضی بیماری‌های عفونی مانند مننژیت یا انسفالیت که به بافت مغز آسیب می‌زند، بر روش ارسال سیگنال‌ها از مغز اثر می‌گذارد و منجر به بروز علائم اختلال عدم تمرکز می‌شود.

افزودنی‌های خوراکی و مواد قندی گاهی اوقات عامل عدم تمرکز شناخته می‌شوند. هرچند اکثر متخصصین فکر نمی‌کنند که عامل‌های غذایی نقشی در بروز اختلال عدم تمرکز داشته باشند.
علائم اختلال نقص توجه که در این بخش توضیح داده می‌شود، باید تا 12 سالگی شروع شود، اما ممکن است تا بزرگسالی ادامه داشته باشد. برای آن که بیمار مبتلا به اختلال عدم تمرکز تشخیص داده شود، باید حداقل شش علامت از علائم زیر را به مدت شش ماه یا بیشتر در حداقل دو موقعیت مختلف ـ مثلاً خانه و محل کار ـ از خود نشان دهد.

در کلینیک نوروفیدبک توانش که جز بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران است خدمات درمانی بوسیله روش نوروفیدبک برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود و شما می توانید جهت استفاده از خدمات بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران  با شماره های 8-02166570947 یا شماره همراه 09304050331  و همچنین  با کلیک بر روی لینک واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *