تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

آزمون‌ عملکرد دیداری شنیداری IVA

در کلینیک نوروفیدبک توانش از آزمون‌ عملکرد دیداری شنیداری  IVA به‌عنوان ابزاری معتبر در کنار مصاحبه‌های تشخیصی و بالینی در امر تشخیص استفاده  می شود . این آزمون‌ها بسته به اینکه چه چیزی را بررسی می‌کنند، استفاده‌های متفاوتی داشته و به‌تبع طبقه‌بندی‌های مختلفی نیز خواهند داشت برخی از آن‌ها کاربرد عمومی‌تری داشته و برخی کاربرد تخصصی‌تر.

آزمون‌  عملکرد دیداری شنیداری  IVA

کلینیک توانبخشی و توانمندسازی عصبی توانش با تکیه‌ بر به‌روزترین یافته‌های علمی و پژوهشی در حیطه روانشناسی، از مجموعه‌ای از بهترین آزمون‌ها برای دقت تشخیص و ارائه راهکارهای مناسب برای درمان استفاده می‌کند  و که این امر موجب  تشخیص  زودهنگام  اختلال و درمان به‌موقع می‌گردد.

آزمون‌  عملکرد دیداری شنیداری  IVA
در کلینیک نوروفیدبک توانش از آزمون‌ عملکرد دیداری شنیداری  IVA به‌عنوان ابزاری معتبر در کنار مصاحبه‌های تشخیصی و بالینی در امر تشخیص استفاده  می شود .

آزمون IVA ‌(Integrated Visual and Auditory)، یک آزمون توجه و تمرکز پیوسته دیداری شنیداری است.  مدت زمان انجام آن ۲۰ دقیقه است که شامل 2  دقیقه اول جهت دست گرمی و آشنایی با آزمون و  16 دقیقه آزمون اصلی  و ۲ دقیقه پایانی به منظور ارزیابی اعتبار آزمون بوده که مرحله آرام سازی  می باشد.

این آزمون دو عامل اصلی  کنترل پاسخ و توجه را  ارزیابی  می کند و برای گروه سنی 6 سال به بالا قابل اجراست.

آزمون IVA  با توجه به راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-V  طراحی شده  و به تشخیص و تفکیک انواع  بیش فعالی ها ADHD از جمله کمبود توجه، نوع بیش فعالی (تکانشگر) و نوع ترکیبی و نوع ناشناخته (NOS) می پردازد.

مزایای انجام تست IVA 

درمانگر با استفاده ار نتایج آن می تواند انواع بیش‌فعالی را تشخیص دهد. همچنین  انواع دقت دیداری  و شنیداری و تکانشی بودن را مشخص می کند ،

یا استفاده از IVA می توان  سبک یادگیری  را تشخیص داد. به دلیل برخورداری از ثبات بالای آزمون – آزمون مجدد به درمانگر کمک می کند تا اثر درمان را بررسی کند. به درمانگر کمک می‌کند تا از مشکلات انگیزشی و آسیب‌های عصبی آگاه شود.

کاربردهای آزمون‌  IVA

از نتایج آزمون IVA برای بررسی مشکلات و اختلالات  همچون نقص توجه – تمرکز، تکانشگری،  اضطراب، اختلالات یادگیری، اختلالات خواب، افسردگی، زوال عقل و …، استفاده می شود.

 

آزمون‌ عملکرد دیداری شنیداری IVA
از نتایج آزمون IVA برای بررسی مشکلات و اختلالات  همچون نقص توجه – تمرکز، تکانشگری،  اضطراب، اختلالات یادگیری، اختلالات خواب، افسردگی، زوال عقل و …، استفاده می شود.

 مؤلفه مهم آزمون IVA  

۱- توجه:

در این مولفه سطح هوشیاری، سرعت و میزان توجه براساس انواع توجه مداوم، انتخابی، تقسیم شده، متمرکز و متناوب اندازه گیری می شود .

۲- کنترل پاسخ:

نشان دهنده سطح تحمل ، احتیاط ، ثبات . تنظیم حرکات ظریف است.

۳- کیفیت:

در کیفیت نوع سبک یادگیری و نحوه یادگیری دیداری یا شنیداری مشخص می شود.

۴- اعتبار:

میزان تحمل یک آیتم تکراری و کسل کننده و همچنین میزان درک روانی حرکتی را مورد سنجش قرار می دهد.  با استفاده از  آزمون IVA سطح توجه و تمرکز مشخص می شود و اما یکی از بهترین روش های درمان  کمبود توجه و تمرکز روش نوروفیدبک است.

نوروفیدبک نوروفیدبک روشی برای آموزش دادن مغز است، تا مغز یاد بگیرد چگونه کارکرد خود را تنظیم کند و به حالت متعادل در آید.  به مغز در تمرکز کمک کرده و باعث افزایش دقت توانایی توجه  و بهبود مهارت ها ی اجتماعی می شود و میزان حواس پرتی را کاهش می دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست های توجه-تمرکز می توانید با مرکز  کلینیک نوروتراپی توانش  با شماه های زیر تماس حاصل بفرمایید.

02166570947-8

واتس آپ 09304050331  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *