تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان اضطراب-افسردگی دوران کرونا با نوروفیدبک

بهترین کلینیک نوروفیدبک تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا، ترس از آلوده شدن و ابتلا به بیماری در افراد و اطرافیان و نزدیکان یا از دست دادن عزیزان و قرنطینه و به طبع آن کاهش فعالیت های تفریحی، کاهش دید و بازیدها و ارتباطات با دیگران و… همگی باعث افزایش استرس و اضطراب و افسردگی در کودکان و بزرگسالان بابه کارگیری روش های درمانی مختلف به درمان  افرادی درگیر می پردازد.درمان اضطراب-افسردگی دوران کرونا با نوروفیدبک

 اضطراب و افسردگی

مطالعاتی  اختلالات روانشناختی در دوره کرونا نشانه هایی از آسیب روانی مثل اضطراب، افسردگی، استرس، بیخوابی، کاهش توجه، استرس بعد از سانحه، خشم را نشان می دهد اضطراب واکنشی طبیعی در استرس های روزمره و جزئی لاینفک از زندگی می باشد اما زمانی که شرایط استرس‌زا در زندگی فرد بیش از حد طولانی شود یا به‌طور مکرّر رخ دهد، دستگاه عصبی بدن ضعیف می شود و در این صورت بدن فرسوده و در برابر بیماری‌های جسمی و روانی (مانند اضطراب) آسیب‌پذیر می‌شود .

اضطراب در عملکرد روزمره افراد اختلال می کند زیرا افکار، احساسات یا علائم رفتاری متناسب با نگرانی، مسئله واقعی یا تصور شده نیست. اضطراب در بعضی مواقع، تفکر یا عملکرد منطقی را دشوار کند. درمان اضطراب-افسردگی دوران کرونا با نوروفیدبک هنگامی که استرس، کنترل و مدیریت نشود به اضطراب تبدیل می‌شود و سپس میزان بالای اضطراب منجر به تنش و در نتیجه وسواس و پرخاشگری و همچنین افسردگی در افراد می‌شود. در چنین شرایطی فرد به خدمات توانبخشی و سلامت روان نیاز دارد.

درمان اضطراب-افسردگی دوران کرونا با نوروفیدبک

                                                                 بیشتر بخوانید :درمان افسردگی با نوروفیدبک Neurofeedbaak

علائم اضطراب در در زمان کرونا:

• اختلال در خواب

• کاهش آستانه تحمل در روابط فردی و اجتماعی

• کاهش عملکرد سیستم دفاعی بدن

• اختلال افسردگی

• ترس در کودکان

• وسواس فکری عملی OCD

همه‌ی این عوارض مخرب می تواند تاثیرات زیادی در زندگی فرد داشته باشد. یکی از مواردی دیگری که باید مراقب آن بود افسردگی دردوران کرونا است.

تجربه یک تغییر اساسی در زندگی خود، مانند مرگ یکی از عزیزان، از دست دادن شغل، قرنطینه طولانی و… می تواند فشارهای روحی را به همراه داشته باشد. و باعث آسیب پذیری بیشتر در برابر افسردگی در دوران کرونا گردد.

افسردگی چیزی فراتر از احساس ناراحتی یا داشتن روزهای بد است. کسی که به نظر می رسد در یک روحیه منفی گیر کرده است، احساس ناامیدی می کند و قادر به لذت بردن از هیچ چیز نیست. ممکن است افسردگی داشته باشد و برای برگشتن به کمک نیاز داشته باشد.

علائم افسردگی در دوران کرونا

• غم یا تحریک پذیری غیرمعمول، حتی در صورت تغییر شرایط نیز ادامه می یابد.

• از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که روزگاری از آن ها لذت می بردید.

• تغییرات در وزن

• تغییر در الگوی خواب

• سستی

• احساس بی ارزشی، ناامیدی

• افکار یا اقدام به خودکشی

اگر چندین مورد از این علائم حداقل به مدت دو هفته وجود داشته باشد، می توانند افسردگی در دوران کرونا را نشان دهند.

درمان اضطراب-افسردگی دوران کرونا با نوروفیدبک

یکی از درمان های بسیار مفید در زمینه درمان اضطراب و استرس و افسردگی در دروران کرونا استفاده از درمان های نوروتراپی همچون نوروفیدبک می باشد. در همین راستا مرکز توانبخشی عصبی توانش به عنوان یکی از بهترین مرکز توانبخشی و نوروتراپی  در تهران سابقه درخشانی در زمینه ارائه خدمات نورفیدبک در درمان اضطراب و افسردگی دارد.

نورفیدبک یک درمان غیرتهاجمی برای آموزش فعالیت های مغز توسط الکترودها است. در فرایند درمان اضطراب و افسردگی با استفاده از نوروفیدبک فرد به طور کاملا آگاهانه و به طور ارادی فرا می گیرد

که چطور بدون استفاده از هیچ گونه از داروهای شیمیایی، اضطراب و افسردگی خود را درمان کند و به آن غلبه کند تا به نتیجه مورد نظر برسد. نوروفیدبک فرایندی است که در آن الگوی فعالیت

نورون های مغزی افراد را در همان لحظه به خودشان بازخورد داده می شود.درمان اضطراب و افسردگی در دوران کرونا با نوروفیدبک تا آنها یاد بگیرند که فرایندهای مغزی خودشان را کنترل کنند. عملکرد نوروفیدبک به گونه ای است که عوارض جانبی ندارد.

 

درمان اضطراب و افسردگی در دوران کرونا با نوروفیدبک

                                                                                              بیشتر بخوانید: هزینه نوروفیدبک،بهترین مرکز نوروفیدبک تهران

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *