تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

توانمندسازی ذهن کودک با نورفیدبک

در مراکز نوروتراپی، نوروفیدبک یکی از جدیدترین شیوه های افزایش قدرت تمرکز و ذهن است.در  بهترین مرکز نوروفیدبک تهران از روش نوروفیدبک علاوه بر درمان انواع اختلالات  برای توانمندسازی و توانبخشی ذهن کودک با نورفیدبک نیز استفاده می شود.دراین مقاله به بررسی چگونگی  توانمندسازی ذهن کودک با نورفیدبک میپردازیم:

روش درمان نوروفیدبک

در حال حاضر  بسیاری از مراکز نوفیدبک جهت افزایش توانایی های ذهنی و تقویت تمرکز و حافظه از نوروفیدبک  استفاده می شود. با استفاده از روش نوروفیدبک  به مغز  آموزش داده می شود  که چگونه  امواج  خود را کنترل کند. برای نحوه عملکرد  نوروفیدبک  باید امواج مغز خود را بشناسیم این امواج به 4 دسته تقسیم می شوند:

امواج مغزی

1- موج دلتا:

این موج دارای کمترین محدوده فرکانس در مقایسه با سایر امواج مغزی است. موج دلتا  در وضعیت خواب و ناهشیاری بیشتر مشاهده می‌شود. موج دلتا در نوزادان زیر شش ماه موج غالب است و  در شرایط طبیعی با افزایش سن از دامنه این موج کم می شود.

2- موج تتا:

موج تتا در تمرکز درونی و حافظه  و همچنین خلاقیت و درک شهودی و حسی نقش  دارد. در افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی- کم‌توجهی، افزایش غیرطبیعی دامنه این موج  باعث  واکنش کند و ناتوانی در یادگیری می‌شود.

3- موج آلفا:

موج آلفا در شرایط هشیاری، آرامش درونی، آمادگی ذهنی، اندیشیدن عمیق و در حالت بسته بودن چشم‌ها دیده می‌شود.

4- موج بتا:

این موج در فرایند توجه و تمرکز، حافظه، تفکر، حفظ توجه و حل مسئله تأثیر زیادی دارد. این اموج در همه زمان ها درجاتی از فعالیت را در مغز دارا هستند، اما شدت و فرکانس فعالیت امواج سبب تفاوت کارکردهای ذهنی افراد مختلف می شود. بنابراین زمانی که افراد  بتوانند  امواج مغزی خود را کنترل کنند، در این صورت می توان  حافظه و تمرکز را بهبود بخشید. روش نوروفیدبک در کودکان  باعث ارتقاء سطح حافظه و بهبود قدرت تمرکز می شود.

 

توانمندسازی ذهن کودک با نورفیدبک

توانمندسازی ذهن کودکان با نورفیدبک

کودکان برای انجام فعالیت های روزانه خود به انگیزه و تلاش و نیاز دارند. تا بتوانند از عهده انجام  این کارها و فعالیت ها بر بیایند و احساس ضعف و ناتوانی نکنند . کودکان دارای اختلال بیش فعالی، لکنت ، اختلال یادگیری  و …، می توانند  تحت درمان به روش نورو فیدبک قرار بگیرند. تا با استفاده از این روش  عملکردهای  مغزی آنان تحت پوشش و کنترل قرار بگیرند. و مشکلات  مغزی که باعث ایجاد بوجود آمدن چنین  اختلالاتی شده  را حذف یا برطرف کنند.

فواید استفاده از روش نوروفیدبک در کودکان:

  • درمان اختلالات بیش فعالی
  • افزایش تمرکز با نوروفیدبک
  • درمان اختلالات یادگیری از جمله: اختلال دیکته نویسی، ریاضی و خواندن
  • بهبود وضعیت گفتاری
  • درمان بیماری های روحی و روانی در کودکان از جمله: پرخاشگری، حرص، حسادت، لجاجت و …

در مرکز نوروفیدبک توانش خدمات نوروفیدبک جهت بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به مرکز و گذراندن دوره های تقویت حافظه از روش نوروفیدبک در بهبود عملکرد مغز خود استفاده کنید.

جهت  مشاوره، دریافت نوبت  و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه توانمندسازی ذهن کودک با نورفیدبک. با بهترین مرکز نوروفیدبک تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *