تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان بیش‌فعالیADHD با نوروفیدبک

یکی از درمانهای بسیار موثر در درمان اختلال بیش فعالی استفاده از روش نوروفیدبک می باشد.کلینیک نوروفیدبک توانش با تجربه چندین ساله در درمان اختلال بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان در این زمینه خدمات بسیار  کارآمدی را  به مراجعین خود  ارائه می دهد.دراین مقاله به بررسی درمان بیش‌فعالیADHD با نوروفیدبک می پردازیم:

اختلال بیش‌فعالی

ADHD مخفف اختلال کمبود توجه بیش فعالی است. کودک مبتلا به ADHD دارای تفاوت هایی در رشد مغز و فعالیت مغزی است که بر توجه، توانایی نشستن و کنترل خود تأثیر می گذارد. ADHD می تواند  رفتار کودک را در مدرسه، خانه و در دوستی ها تحت تاثیر قرار دهد.

انواع  اختلال بیش فعالی

این اختلال  براساس سه زیر نوع توصیف می شود:

نوع بی توجهی غالب

نوع بیش فعال/ تکانشگر غالب

و نوع ترکیبی

 علائم  ADHD چیست؟

نشانه های  ADHD عبارتند از: بی توجهی (ناتوانی در حفظ تمرکز)، بیش فعالی (حرکت بیش از حد که متناسب با محیط نیست) و تکانشگری (اعمال عجولانه که در لحظه بدون فکر رخ می دهند). تخمین زده می شود که 8.4٪ از کودکان و 2.5٪ از بزرگسالان ADHD دارند.اما شیوع آن در پسران بیشتر از دختران است.

تکانشگری
بی نظمی و اولویت بندی مشکلات
ضعف مهارت های مدیریت زمان
مشکلات تمرکز روی یک کار
مشکل چندوظیفه ای چند کار را با هم نمی تواند انجام دهد.
فعالیت بیش از حد یا بی قراری.
برنامه ریزی ضعیف
عدم تحمل ناامیدی  و شکست سایر علائم ADHD می باشند .

ویژگی های کودکان بیش فعال:

خطاهای بی‌دقتی نادیده گرفتن و حذف جزئیاتاشكال در روابط اجتماعی عزت نفس پایین بدون اینكه منتظر دستور انجام عملی بمانند خیلی سریع به موقعیتها پاسخ می دهند. این کودکان ممكن است نتوانند به عواقب منفی، مخرب یا حتی خطرناك رفتارهای خود توجه كنند.

 

درمان بیش‌فعالیADHD با نوروفیدبک

درمان بیش فعالی

مطالعات روانشناسی کودک نشان می دهد، نوروفیدبک یکی از جدید ترین روش های درمانی برای بسیاری از اختلالات رایج در کودکان و نوجوانان می باشد.

امروزه بیش از هر زمان دیگری، برای درمان کودکان بیش فعال و کم توجه (ADHD) از نوروفیدبك استفاده می شود. پژوهش های بسیاری بر تأثیر نوروفیدبک به عنوان یک روش درمان غیردارویی بر بهبود نشانه های اختلال نقص توجه/بیش فعالی و برخی مؤلفه های عملکردی در کودکان تاکید داشته اند نورو فیدبک یک روش درمانی است که از طریق فناوری کامپیوتر و با فرایند یادگیری، خودتنظیمی را به مغز آموزش می‌دهد.

نوروفیدبک می‌تواند کارکردهای اجرایی را در کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی بهبود ببخشد. نوروفیدبک می‌تواند به کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی کمک کند تا بتوانند امواج مغزی‌شان را تغییر دهند و درنتیجه با این تغییر فرد هوشیارتر می‌شود و عملکرد شناختی بهتری از خود نشان می‌دهد.

بیش از75% کودکان مبتلا به بیش فعالی وکم توجهی (ADHD) به وسیله نوروفیدبک بهبودی كامل می‌یابند. نوروفیدبک به کودک بیش فعال کمک می کند تا یاد بگیرد چگونه فعالیت مغز خود را تنظیم کند و تمرکز بیشتری داشته باشد.

درمان بیش‌فعالی ADHD با نوروفیدبک

نوروفیدبک در واقع نوعی یادگیری است، و مغز یاد می‌گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخته و نقص های  عملکردی خود را برطرف کند. مانند هر درمانی کامل کردن دورۀ درمان با نوروفیدبک بسیار مهم است و ناقص گذاشتن درمان، سبب عود علائم می‌گردد. در حقیقت مغز مهارت جدیدی به دست آورده است. البته برای داشتن یک درمان کامل، علاوه بر رعایت ترتیب جلسات و کامل کردن آنها، همکاری خانواده و عمل به کلیه دستورات و راهنمایی‌های درمانگر ضروری است. در نوروفیدبک به مغز آموزش خود تنظیمی داده می‌شود، لذا هیچ‌گونه عوارض و خطری به دنبال ندارد.

در درمان بیش فعالی با نوروفیدبک در کلینیک توانمندسازی عصبی توانش ، با استفاده از پسخوراند عصبی مبتنی بر امواج مغزی ثبت شده از مغز فرد ، مغز از عملکرد خود آگاهی یافته و عملکرد مغز اصلاح می یابد در واقع نوروفیدبک به مغز کمک می کند تا خودش را تنظیم کند و نقایص عملکردی خود را برطرف سازد .

هدف از آموزش نوروفیدبک، اصلاح امواج مغزی نابهنجار است که درنتیجه آن عملکرد رفتاری و شناختی کودک بهبود می یابد. نوروفیدبک می تواند از طریق تغییری که در امواج مغزی به وجود می آورد به عملکرد مناسب مغز کمک کند. در واقع  پژوهش های عصب روانشناختی نشان داده اند کودکان  با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در رشد سیناپس ها و ارتباط های عصبی کمبودهایی را نشان می دهند. بنابراین تحریک مناسب مغز می تواند به آنها کمک کندتا بتوانند سیناپس های خود را گسترش دهند، فعالیتهای طبیعی را برقرار کنند و بتوانند عملکردهای شناختی خود را بهبود بخشند بهبود نشانه های اختلال  می تواند منجر به عملکرد شناختی بهتر شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان بیش‌فعالی با نوروفیدبک می توانید با شماره های 8-02166570947 یا شماره همراه 09304050331  و همچنین  با کلیک بر روی لینک واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *