تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان اختلال خواب با نوروفیدبک

خواب نقش مهمی در عملکرد روانشناختی و در بسیاری از حوزه های بهداشتی مانند سیستم ایمنی بدن سیستم اعصاب و سیستم قلبی عروقی دارد. در واقع زمانی که فرد خواب طبیعی نداشته باشد، می‌گوییم دچار اختلال خواب (Sleep disorder) شده است. درکلینیک نوروفیدبک  توانش  با استفاده از درمان های نوروتراپی به درمان اختلال خواب پرداخته می شود.درمان اختلال خواب با نوروفیدبک

اختلال خواب

خواب یک فرآیند بیولوژیکی پیچیده است. در حالی که خواب هستید، بیهوشید، اما عملکرد مغز و بدن شما همچنان فعال است و چندین کار مهم را انجام می دهند که به شما کمک می کند سالم بمانید و بهترین عملکرد را داشته باشید. بنابراین زمانی که به اندازه کافی با کیفیت نمی خوابید، چیزی بیش از احساس خستگی در شما ایجاد می کند. این می تواند بر سلامت جسمی و روانی، تفکر و عملکرد روزانه شما تأثیر بگذارد.

اختلالات خواب شرایطی هستند که خواب شما را مختل می کنند یا از خواب آرام جلوگیری می کنند و در نتیجه می توانند باعث خواب آلودگی در طول روز و سایر علائم شوند. هر کسی ممکن است هر از گاهی مشکلاتی را در خواب تجربه کند. با این حال، اگر به طورمنظم در خواب مشکل دارید ممکن است اختلال خواب داشته باشید .

انواع اختلال خواب

بی خوابی

ناتوانی در به خواب رفتن و خواب ماندن. این شایع ترین اختلال خواب است.

آپنه خواب

یک اختلال تنفسی که در آن تنفس به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در طول خواب متوقف می شود.

سندرم پای بیقرار (RLS)

احساس گزگز یا گزگز در پاها، همراه با میل شدید به حرکت دادن آنها

ناتوانی در بیدار ماندن در طول روز.

این شامل نارکولپسی است که باعث خواب آلودگی شدید در طول روز می شود.

مشکلات مربوط به چرخه خواب و بیداری.

آنها باعث می شوند نتوانید در زمان مناسب بخوابید و از خواب بیدار شوید.

پاراسومنیا

رفتار غیرعادی در هنگام به خواب رفتن، خوابیدن یا بیدار شدن از خواب، مانند راه رفتن، صحبت کردن، یا غذا خوردن.

برخی از افرادی که در طول روز احساس خستگی می کنند، یک اختلال خواب واقعی دارند. اما برای دیگران، مشکل واقعی این است که زمان کافی برای خواب در نظر نمی گیرند. مهم است که هر شب به اندازه کافی بخوابید. میزان خواب مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن، سبک زندگی، سلامتی و اینکه آیا اخیراً خواب کافی داشته اید یا خیر

تغییر در الگوی خواب می تواند بر سطح انرژی، تعادل عاطفی، توجه، تمرکز، حافظه و به طور کلی سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد.

علائم اختلالات خواب

علائم می ‌توانند بسته به شدت و نوع اختلال خواب، تفاوت داشته باشند. هم‌چنین، ممکن است درصورت ناشی شدن اختلال خواب از یک بیماری دیگر، علائم متفاوتی بروز کند. با این وجود، علائم عمومی اختلالات خواب شامل موارد زیر است:

  • مشکل در به خواب رفتن یا در خواب ماندن
  • خستگی در طول روز
  • اشتیاق زیاد به چرت زدن در طول روز
  • تحریک ‌پذیری یا اضطراب
  • فقدان تمرکز
  • افسردگی
  • درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

 

درمان اختلال خواب با نوروفیدبک

یکی از مهم ترین دلیل اختلال در خواب اضطراب می باشد اگر دچار اختلال خواب دچار هستید، پست  درمان اضطراب با نوروفیدبک را مطالعه کنید،

تا با درمان اضطرابتان اختلال حواب شما نیز برطرف شود. نوروفیدبک به عنوان یکی از روش‌های موثر و پایدار به شما در درمان اختلال خواب کمک کند. یکی از روش‌های نوین، موثر و ارزشمند  برای این اختلال ناراحت کننده و شایع است،  که بعد از چند جلسه اول نوروفیدبک می‌توانید نتایج دلخواه آن را ببینید.

یک درمان طولانی مدت و غیرتهاجمی بدون عوارض جانبی را ارائه می دهد که اغلب با برخی از وسایل کمکی خواب گزارش می شود. درمان اختلال خواب با نوروفیدبک باعث تغییر، تقویت و افزایش سلول های مغزی و ایجاد هماهنگی های تعادلی در کودک می شود.

نوروفیدبک به مغز کمک می کند تا خود را به بهترین حالت ممکن و عملکرد مناسب برساند. در این درمان نوروتراپیست با تغییرات سیگنال های مغزی که روی موج های تتا و آلفا انجام می دهد باعث می شود که اختلال خواب در فرد بهبود یابد و به خواب عمیق و خوبی فرو رود.

در بهترین مرکز نوروفیدبک تهران  برای درمان اختلال خواب  نوروفیدبک را پنجره اي جدید براي سنجش و تغییر حالت هاي مغزي و درمان اختلال خواب درکودکان و بزرگسالان  می دانند و با به کار گرفتن پیشرفته ترین امکانات و ابزارهای نوروتراپی در خدمت مراجعین عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل بفرمایید. شما می توانید جهت استفاده از خدمات بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *