تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

کاربرد CQ در درمان انواع اختلالات

تست کیلینیکال کیو (ClinicalQ) یکی از مهم ترین ابزارهای تشخیصی برای اختلالات مغز است. کلینیک نوروفیدبک توانش با دارا بودن ابزار های پیشرفته ای همچون ClinicalQ، به تشخیص و درمان انواع اختلالات می پردازد.دراین مقاله به بررسی کاربرد CQ در درمان انواع اختلالات می پردازیم

کیلینیکال کیو CQ

یکی از ابزارهای نوین تشخیص بیماری‌ها و اختلالات مغز و اعصاب و روان ، ارزیابی ClinicalQ می باشد. کلینیکال کیو وسیله ای است که بدون این که شما نوع ناراحتی خود را به پزشک بیان کنید.

این وسیله تشخیص میدهد که مرکز ناراحتی شما در کدام ناحیه از مغز است  و کدام ناحیه از مغز غیر طبیعی کار می کند. کلینیکال کیو به شما نشان می دهد که علت و نوع ناراحتی که این اختلال در کارکرد مغز به وجود آورده کدام ناراحتی یا بیماری می باشد.

طرز کار و فعالیت نواحی مختلف مغز در جریان اختلال های مختلف  فرق می کند. امواج مغزی ما با دیدین صحنه های شادی و غم یا  اتفاقات مثبت و منفی واکنش متفاوتی دارد. تشخیص صحیح و به موقع اختلالات و بیماری‌های مختلف به ویژه در زمینه مغز و اعصاب و روان کمک فراوانی به درمان بیماران می کند. و امروزه فناوری‌های نوین پزشکی این امکان را بیش از پیش فراهم کرده‌اند.

ارزیابی کیلینیکال کیو

ارزیابی ClinicalQ یک ارزیابی جامع با ثبت ۵ کانال امواج مغزی است. این ارزیابی به صورت یک Template جداگانه بر روی نرم افزار eProbe موجود است . و با کمک مقایسه نتایج آن با دیتابیس خود، گزارش جامعی در قالب یک فایل جداگانه ارائه می دهد. ارزیابی ClinicalQ بر خلاف نقشه مغزی بر اساس دیتابیس جامعه غیر نرمال یا همان افراد دارای بیماری انجام می‌گیرد. این روش ارزیابی از ۵ نقطه Cz, O1, F3, F4 و Fz امواج مغزی ثبت شده و با دیتابیس به دست آمده.

از ۱۵۰۰ نفر (که دارای علائم بالینی بودند) مقایسه می گردد.کاربرد CQ در درمان انواع اختلالات

ارزیابی کیلینیکال کیو

کاربرد کیلینیکال کیو

ClinicalQ   برای تشخیص اختلالات متعددی از جمله موارد زیر بکار میرود:

 بیش فعالی:

منظور از بیش فعالی، فعال بودن غیرطبیعی کودکان و بزرگسالان است، نحوه ی ارتباط گرفتن. با فرد دارای اختلال بیش فعالی با سختی و مشکلات زیادی همراه است.

افسردگی:

افسردگی حالتی خلقی شامل بی‌حوصلگی و یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است. و می‌تواند بر افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد.

اضطراب:

اضطراب یا تشویش  عبارت است از یک احساس مبهم هراس و نگرانی که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان و درماندگی است.

وسواس:

یک اختلال روانی است که در آن فرد افکار خاصی را به طور مکرر تجربه می‌کند. و یا نیاز به انجام مکرر اعمال خاصی را احساس می کند تا حدی که باعث پریشانی یا اختلال در عملکرد عمومی فرد می‌شود.

اوتیسم:

اوتیسم یا در خود ماندگی گونه‌ای اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

اختلال خواب:

اختلالات خواب مانند زیاد یا کم خوابیدن، پریدن از خواب، نرفتن به مرحله خواب عمیق و سخت به خواب رفتن است.

اختلالات حافظه:

اختلال‌های حافظه پیامد آسیب به ساختارهای عصب‌شناختی مغز است. که مانع از ذخیره‌سازی، نگهداری و به‌یادآوردن خاطرات می‌شود. اختلالات حافظه می‌توانند پیش‌رونده و تدریجی باشند. مانند آلزایمر، یا ناگهانی و فوری باشند، مانند اختلال‌های ناشی از ترومای سر.کاربرد CQ در درمان انواع اختلالات

 اختلالات یادگیری:

هر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد، با توجه به سن و آموزش و هوش و يا براساس آزمون‌های معیار خواندن و نوشتن و محاسبه.

از آنچه انتظار می‌رود بسیار کمتر باشد، اختلال یادگیری توصیف می‌شود. بیماری های دوقطبی و اسکیزوفرنی: نوعی اختلال روانی است که با دوره‌های افسردگی، شیدایی و خُلق غیرطبیعی مشخص می‌شود.

آسیب های بعد از حادثه: اختلال پس از حادثه، سندرمی است که پس از مشاهده. تجربه مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس‌زا و آسیب‌زای شدید روی می‌دهد که می‌تواند . به مرگ واقعی یا تهدید به مرگ یا وقوع یک سانحه جدی منجر شود.

پرخاشگری:

به معنی رفتاری است که منجر به آزار و درد می‌شود. پرخاشگری رفتاری است. که به قصد آسیب رساندن به فردی دیگر یانابودکردن دارایی دیگران.کاربرد CQ در درمان انواع اختلالات

اختلالات شناختی:

دسته‌ای از اختلالات روانی است که در درجه اول بر توانایی‌های شناختی از جمله یادگیری، حافظه، درک، تمرکز و حل مسئله تأثیر می‌گذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تست کیلینیکال کیو با شماره های 8-02166570947 یا شماره همراه 09304050331  و همچنین  با کلیک بر روی لینک واتس آپ با ما در ارتباط باشید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *