تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

آزمون عملکرد پیوسته CPT

آزمون عملکرد پیوسته CPT به عنوان متداولترین آزمون های روانشناختی در بهترین مرکز نورفیدبک تهران در در ارزیابی توجه و تمرکز.

و تشخیص اختلال ADHD در کودکان به کار  می رود  این آزمون  ابزاری جهت ارزیابی و تشخیص  توجه پایدار و توجه انتخابی شناخته شده است

آزمون عملکرد پیوسته CPT

https://neurorehab.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%81%db%8c%d8%af%d8%a8%da%a9-neurofeedbaak/
آزمون عملکرد پیوسته CPT

آزمون عملکرد پیوستهCPT به عنوان متداولترین ابزار آزمایشگاهی در سنجش مراقبت شناخته می شود و در ارزیابی فزون کنشی همراه با نارسائی توجه کاربرد فراوان دارد.

 فرم فارسی آزمون که از طریق رایانه اجرا می شود؛ دارادی دو نوع عددی و تصویری می باشد.  نوع عددی دارای ۱۵۰ عدد فارسی به عنوان محرک است.آزمون عملکرد پیوسته CPT  از این تعداد ۳۰ محرک (۲۰ درصد) به عنوان محرک هدف می باشد. فاصله بین ارائه دو محرک ۵۰۰ میلی ثانیه  و زمان ارائه هر محرک ۱۵۰ میلی ثانیه است. 

در نوع تصویری نیز با نشان دادن مجموعه ای از تصاویر به کودک از او می خواهیم که هنگام دیدن تصویر هدف  کلید پاسخ خود  فشار دهد هدف آزمون عملکرد پیوسته CPT سنجش نگهداری توجه و زودانگیختکی در کودکان است در مرکز نوروتراپی توانش نرم افزار عملکرد پیوسته CPT مؤسسه تحقیقات علوم رفتاری شناختی سینا بکار گرفته می شود.

دراین آزمون دونوع خطای حذف (Omission Error) و خطای ارتکاب(Error Commission) وجود دارد . خطای حذف هنگامی وقتی اتفاق می افتد که آزمونی به محرک هدف پاسخ ندهد خطای حذف (Omission Error)  نشان دهنده این است که آزمودنی در درک محرک دچار مشکل شده است و به  عنوان مشکل در پایداری توجه  و بی توجهی به محرکها است .

خطای ارتکاب(Error Commission) وقتی اتفاق می افتد  که آزمودنی به محرک غیرهدف واکنش نشان می دهد.  خطای ارتکاب(Error Commission)  نشان دهنده ضعف در بازداری تکانه است و به عنوان مشکل در کنترل تکانه یا تکانشگری است .

ویژگی ها آزمون عملکرد پیوسته CPT

– هدف اصلی از ازمون CPT :  سنجش میزان توجه پایدار – سنجش کنترل تکانه یا تکانشگری است

 بکارگیری نرم افزار کامپیوتری فارسی در مرکز توانمندسازی عصبی توانش ویژه سنین: 4 الی 16 سال  است.

، انعطاف پذيری برنامه ی کامپيوتری و دربرگرفتن محدوده ی وسيعی از شاخص های پاسخ

آزمون CPT جهت تشخیص اختلال نقص توجه – بیش فعالی (ADHD)

یکی از مهم ترین مشکلات در کودکان مبتلا به بیش فعالی  نقص در”توجه پایدار” است . توجه پایدار باعث می شود تا کودک بتواند  توجه مستقیم و بی وقفه به منابع  اطلاعاتی در طولانی مدت داشته باشد. با به کارگیری ازمون CPT    با توجه به تغییر  طول زمان ارائه ی واکنش  و نيز فاصله ی زمانی بين دو محرک  می توان آثار تغيير بار شناختی کودک را بررسی کرد.

بهترين طول زمان ارائه ی يک تحريک بين 50 تا 200 ميلی ثانيه است و هرچه اين زمان در يک آزمون کمتر باشد، نشان دهنده  اختلال ADHD در کودک است.  در واقع انجام این تست  می توان میزان تگانشگری را مشخص کرد .

مرکز نوروفیدبک توانش یکی باسابقه ترین کلینیک ها در زمینه تست  و سنجش های روانشناختی در خدمت شما عزیزان می باشد .  جهت اطلاعات بیشتر با شماه های زیر تماس حاصل بفرمایید

02166570947-8

واتس آپ 09304050331  

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *