تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

اختلالات روانی با نوروفیدبک حذف دارو

روانشناسان حاضر در کلینیک توانبخشی و توانمندسازی عصبی توانش، بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران  از درمان غیر دارویی برای درمان بیماری های مختلف از جمله اختلالات روانی می پردازند. این درمان بوسیله روش نوروفیدبک برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود.دراین مقاله به بررسی اختلالات روانی با نوروفیدبک حذف دارو می پردازیم:

اختلال روانی چیست :

اختلال روانی به الگوهای رفتاری یا علائم روان­شناختی که روی زندگی افراد تاثیر می­ گذارد. و باعث پریشانی واضح و همچنین نقص در عملکردهای فرد می‌شود، گفته می شود.

افرادی که در یک جامعه زندگی می‌کنند به دلایل مختلف مانند ژنتیک، تاثیر محیط. و عوامل خانوادگی ممکن است مبتلا به بیماری‌های روانی شوند که بعضی از آن‌ها در جامعه شایع‌تر بوده . و فراوانی بیشتری دارند.( از جمله بیماری های شایع روانی می توان به اختلالات اضطرابی و افسردگی اشاره کرد.)

اختلالات روانی برای خود فرد و حتی اطرافیان او در زندگی فردی، شغلی و اجتماعی باعث دردسرهای زیادی می شود. این امر سبب شده تا  اختلالات روانی بیشترین درصد مراجعه به روانشناس و کلینیک‌ها را به خود اختصاص دهند. درمان اختلالات روانی بانوروفیدبک و حذف دارو

انواع اختلالات روانی

اختلالات روانی طبق دسته بندی انجمن روانپزشکی آمریکا شامل موارد زیر می‌باشند:

 اختلالات عصبی رشدی

معمولا این دسته از اختلالات در نوزادی، کودکی یا بلوغ خود را نشان می دهند و بسیار روی کودکان تأثیر دارد. این دسته از اختلالات شامل موارد زیر است:

اوتیسم،  بیش فعالی ،نافرمانی،بی اختیاری ادرار و مدفوع ، اختلال یادگیری خاص، اختلال زبان و آواهای گفتاری، اختلال ارتباط اجتماعی،

معلولیت ذهنی

اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین بیماری های روانی به شمار می رود،  به‌طوری‌که بیشتر افراد با آن مواجه هستند.  این اختلال دارای نشانه‌هایی از جمله اضطراب و اختلالات رفتاری مربوط به آن، ترس بیش از حد و نگرانی جزو علائم اختلال اضطراب است.

انواع اختلالات اضطرابی عبارت است از:

اختلال اضطراب فراگیر

اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب جدایی

انواع فوبیاهای خاص

لالی انتخابی

گذر هراسی

اختلال استرس پس از سانحه

حمله هراس.

درمان اختلالات روانی با نوروفیدبک و حذف دارو درمانی

اختلالات خلقی

اختلالات خلقی دسته ای از بیماری های روانپزشکی هستند که بر حالت عاطفی فرد تاثیر می گذارد. به همین علت به آن اختلالات عاطفی نیز می گویند. این دسته از اختلالات علائم خود را بر روی خلق و خوی افراد نشان می‌دهند. افراد مبتلا به این اختلالات توانایی کنترل احساسات و هیجانات خود را ندارند و اغلب در زندگی خود خلق بدون ثباتی را تجربه می‌کنند. انواع افسردگی و اختلال دوقطبی در دسته‌بندی اختلالات خلقی یا عاطفی جای می‌گیرند. در این اختلالات علائم حداقل باید چند هفته یا بیشتر وجود داشته باشند.

اختلالات سایکوتیک و طیف اسکیزوفرنی

اختلالات این دسته بسیار شدید بوده و در ابعاد تفکر، عاطفه و رفتار فرد دیده می‌شوند. معمول‌ترین علامت و نشانه‌های این دسته اختلالات توهم و هذیان می‌باشد. معروف‌ترین اختلالات موجود در این دسته‌بندی شامل اسکیزوفرنی، اختلالات هذیانی، انواع جنون، کاتاتونیا و… غیره می باشد.

اختلالات خوردن:

اختلالات خوردن یک مجموعه از بیماری های روانشناختی هستند که باعث بروز عادات های ناسالم خوردن در افراد می شود. این اختلال از مشکلات روانی ناشی می‌شوند و پیامدهای بسیار جدی را برای فرد مبتلا به دنبال دارند.درمان اختلالات روانی بانوروفیدبک و حذف دارو

و حتی عدم درمان آن منجر به مرگ او خواهد شد. این اختلالات شامل پرخوری عصبی، بی اشتهایی روانی، اختلال هرزه خواری و اختلال شب خوری می‌شود.

اختلال خواب

اختلال خواب شرایط  و دلایلی است که باعث می شود روال عادی خواب منظم و با کیفیت برهم بخورد. اختلال خواب منجر به بروز دیگر اختلالات روانی نیز می‌شود و کیفیت زندگی فرد، عملکرد او و گاه شخصیتش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلالات می تواند هم بر اثر مشکلات جسمی و هم بر اثر مشکلات روحی به وجود آید. از جمله اختلالات خواب می‌توان به:

بی‌خوابی

پر خوابی

برانگیختگی در خواب

کابوس شبانه

حمله خواب

اختلالات شخصیت

اختلالات شخصیت عبارت است از مجموعه اختلال‌های روان‌شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است.

اختلال شخصیت روی الگو های فکری، هیجانی، رفتاری و عملکردی فرد تاثیر میگذارد و فرد مبتلا به اختلال شخصیت برای درک و همذات پنداری با موقعیت و اشخاص به مشکل برمیخورد.

معمولا اختلال شخصیت در سال های نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع میشود. انواع اختلالات خواب عبارت اند از:

اختلال شخصیت وابسته

اختلال شخصیت مرزی

نمایشی

خودشیفته

پارانوئید

اجتنابی

ضد اجتماعی

وسواسی جبری

درمان اختلالات روانی با نوروفیدبک و حذف دارو درمانی

درمان اختلالات روانی با نوروفیدبک

بعد از تشخیص بیماری و علت‌های آن، نوبت به مداخلات درمانی می‌رسد. درمان به نوع بیمار و شدت آن وابسته است، اما معمولا دارو درمانی را درمان اصلی این اختلالات می دانند. روانشناسان و روانپزشکان حاضر در کلینیک توانبخشی و توانمند سازی عصبی توانش برای درمان اختلالات روانی، درمانی غیر از دارو درمانی را توصیه می کنند. آنها با استفاده از روش غیر تهاجمی نوروفیدبک به درمان اختلالات روانی می پردازند.

روش نوروفیدبک در درمان اختلالات روانی کاربردی بسیار دارد و یکی از روش های موثر در ارتباط با اختلالات و مشکلات روانی است. این روش هیچ گونه عوارضی بر فرد درمان شده بر جای نمی گذارد و یک درمان غیر دارویی برای رفع اختلالات روانی است. نوروفیدبک علاوه بر اثرات درمانی که نشان میدهد، برای برخی کارکردهای مغز حالت ارتقا دهنده دارد،

همچنین این درمان علاوه بر اثرات درمانی بیشتر، ماندگار و سریع تر نیز می باشد. نوروفیدبک یک سیستم درمانی جامع است که به طور مستقیم با مغز کار می کند. دستگاه نوروفیدبک، ابزاری است که امواج  مغزی دریافت شده از طريق الكترودهای قرار گرفته روی سر را به امواج مختلف تجزیه می کند نوروفیدبک باعث می‌شود مغز بتواند کارکرد خویش را به حالت طبیعی و سالم دوباره تنظیم کند و عملکرد فرد به سطح طبیعی برسد.

روش درمان اختلالات روانی با نوروفیدبک در جهت اصلاح الگوهای امواج مغزی آشفته عمل می‌کند، تا مغز بتواند مهارت‌های کنترلی خود را به دست آورد. روش درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک ایمن، کاملاً بدون درد و بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی است.

در کلینیک نوروفیدبک توانش که جز بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران است، خدمات درمانی بوسیله روش نوروفیدبک برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود و شما می توانید جهت استفاده از خدمات بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران با ما تماس حاصل نمایید.

جهت  مشاوره، دریافت نوبت  و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  نوروفیدبک. با بهترین مرکز نوروفیدبک تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *