تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

عوارض درمان نوروفیدبک Neurofeedback

در  بهترین مرکز نوروفیدبک تهران تمامی درمان های نوروتراپی زیر نظر متخصص نوروفیدبک انجام می شود . در این مقاله به بررسی عوارض درمان نوروفیدبک می پردازیم

 درمان نوروفیدبک

روش درمان نوروفیدبک یک روش غیر دارویی و غیرتهاجمی است. که بدون هیچ مداخله ای در  مغز مشکلات یا انواع اختلالات را کاهش می دهد یا درمان می کند و همچنین باعث بهبود  عملکرد مغز در فعالیت ها و زندگی روزمره می گردد. در این روش، امواج مغزی از طریق شرطی سازی آموزش و تغییر داده می شوند. روش درمانی  در مواردی برای کسانی که علاقه ای به  مصرف قرص و دارو ندارند روش درمانی نوروفیدبک بسیار مناسب می باشد.

عوارض درمان نوروفیدبک

یا توجه به سابقه استفاده از درمان نوروفیدبک تاکنون از این روش درمانی عارضه خاصی  گزارش نشده است. در برخی موارد ممکن است بعضی از افراد سرگیجه و سردرهای مختصر و موقتی داشته باشند.و همچنین  با توجه به اینکه در طول جلسه درمان، مغز از انرژی زیادی استفاده می کند ممکن است بعضی از افراد احساس خستگی داشته باشد.

با این وجود نوروفیدبک  یک روش تحریک کننده است اقدامات احتیاطی باید رعایت شود. افراد مستعد ابتلا به تشنج از قبیل صرع حتما با نوروتراپیست خود مشورت نمایند.

در روش نوروفیدبک تغییر در فرایند زیستی بدن اتفاق نمی افتد و نوروتراپیست تنها با استفاده از شکل دهی و تقویت رفتار، آموزش های لازم برای مراجع  ارائه می دهد. با استفاده از حسگرها و نمایشگر، امواج مغزی مراجع را مورد بازبینی  قرار می دهد و  امواج ثبت شده را با حالت استاندارد و نرمال  مقایسه می کند.

عوارض درمان نوروفیدبک
عوارض درمان نوروفیدبک Neurofeedback

در زمان ثبت امواج سیگنال ها حالت تهاجمی نیستند و تنها به ثبت امواج مغزی می پردازند. به همین دلیل می توان گفت که عوارض نوروفیدبک  تقریبا بسیار کم یا هیچ است. در جلسات مکرر کودک به طور ناخودآگاه تلاش می کند

تا اصلاح در مغز را تکرار کند و این اصلاح همچون یک عادت همیشگی در ذهن وی باقی می ماند.

درمان نوروفیدبک به دلیل نداشتن عوارض در کودکان و بزرگسالان، کوتاه بودن زمان درمان و همچنین پایداری درمان به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی مورد توجه قرار گرفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه درمان نوروفیدبک با شماه های زیر تماس حاصل بفرمایید.

02166570947-8

واتس آپ 09304050331  

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *