تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان بی خوابی با ces(تحریک الکتریکی جمجمه‌ای)

بی‌خوابی یکی از انواع اختلالات خواب است که در مراکز نوروفیدبک مورد توجه است. مرکز نوروفیدبک توانش به عنوان بهترین مرکز درمان اختلال خواب در تهران از روش های نوین نوروتراپی از جمله نوروفیدبک، ces، tDES  بهره می گیرد. لازم به ذکر است که تمامی درمان های مرکز خواب توانش بدون دارو و عوارض جانبی می باشد. در این مقاله به درمان بی خوابی با ces (تحریک الکتریکی جمجمه‌ای) می پزدازیم:

اختلال بی خوابی

ناتوانی در به خواب رفتن یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویندبی‌خوابی، یک مفهوم کلی است که علاوه بر نداشتن خواب، به طیفی از اختلالات خواب از جمله سختی در به خواب رفتن، بیدار شدن در حین خواب و زود از خواب برخاستن در صبح‌ها را شامل می شود.

بی‌خوابی یا کم‌خوابی یک علامت است که فرد به‌طور مستمر به خواب نمی‌رود. به عبارتی دیگر مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی‌خوابی گویند. کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است.

از دیگر علل کم خوابی، می‌توان احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف مواد کافئین دار و استفاده بیش از حد از موبایل و بازی ها وسرگرمی های کامپوتری و… را نام برد. اختلالات خواب در هر سنی ممکن است رخ دهند، اما با افزایش سن، احتمال ابتلا به کم‌خوابی و بی‌خوابی نیز افزایش می‌یابد. اما به‌طور کلی اختلالات خواب در همه سنین حتی در سنین کودکی نیز مانند بزرگسالی وجود دارد. طبق آمار  بی خوابی  یکی از  شایع‌ترین اختلال خواب  در بین مردم می باشد.

درمان بی خوابی با ces(تحریک الکتریکی جمجمه‌ای)

                                                                      بیشتر بخوانید:درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

انواع بی‌خوابی

بی‌خوابی گذرا:

بین چند روز تا یک هفته طول می‌کشد و ممکن است دلیل آن استرس باشد.

بی‌خوابی حاد:

به بی‌خوابی اطلاق می‌شود که بین سه هفته تا شش ماه است.

بی‌خوابی مزمن:

به بی‌خوابی بیش از یک سال اطلاق می‌شود و ممکن است برای حواس فرد اختلالات جدی ایجاد کند

این نوع کم خوابی می‌تواند سال‌ها طول بکشد. برخلاف دو نوع قبل این نوع کم‌خوابی

می‌تواند اختلالی باشد که نتیجه مستقیم مشکلات روانی است.

تأثیرات آن که با توجه به ریشه اش متفاوت خواهد بود شامل خواب‌آلودگی، خستگی عضلانی یا روحی، و توهم می‌شود.

علت بی خوابی

استرس یا فشار: 

اساساً، هنگام تلاش برای خوابیدن، استرس باعث می‌شود مغز شما بیش از حد کار کند. استرس به دلیل فکرهای زیاد و مخدوش و مشوش مانع از به خواب رفتن مغز می‌شود.

افسردگی:

در صورت بروز مداوم بی خوابی، فرد دچار اختلال سه برابر بیشتر از دیگران دچار افسردگی می‌شود. رابطه بین بی خوابی و افسردگی بسیار پیچیده‌است،

تحقیقات نشان داده اند که بیش از ۸۰ درصد بیمارانی که از اختلال بی خوابی رنج می‌برند، دارای اختلال خلقی مانند اضطراب یا افسردگی هستند.

درد مزمن:

درد، زمان خواب را تشخیص نمی‌دهد، هر زمان که بخواهد به سراغ فرد  می‌آید و خواب را از چشمانش می گیرد.

درمان بی خوابی با ces(تحریک الکتریکی جمجمه‌ای)

علائم اختلال بی خوابی

علائم و نشانه های اختلال خواب با توجه به نوع این اختلالات در افراد مختلف متفاوت می باشد. همچنین در شرایطی که اختلالات خواب در اثر یک بیماری یا عامل زمینه‌ای دیگر به وجود آمده باشد، ممکن است علائم آن تغییر کند .اما علائم کلی اختلالات خواب عبارتند از:

  • مشکل در به خواب رفتن یا خواب ماندن
  • ضعف و خستگی در طول روز
  • میل شدید به چرت زدن در طول روز
  • بدخلقی، زودرنجی و اضطراب
  • حواس‌پرتی و عدم تمرکز
  • افسردگی
  • کاهش یا افزایش وزن

اختلالات خواب ، زیاد یا کم خوابیدن، پریدن از خواب، نرفتن به مرحله خواب عمیق و سخت به خواب رفتن است. با توجه به نوع اختلال خواب، افراد ممکن است به‌سختی به‌خواب بروند و در طول روز به‌شدت احساس خستگی کنند. کمبود خواب می‌تواند روی انرژی، خلق‌وخو، تمرکز و سلامت کلی تأثیر منفی بگذارد. یکی دیگر از دلایل و علت های اختلال در خواب استرس و اضطراب می باشد. معمولا استرس و اضطراب تاثیر منفی و بدی روی روند خواب می گذارند و خوابیدن را با مشکل مواجه می کنند. کابوس دیدن، حرف زدن و یا راه رفتن در خواب از جمله تاثیرات منفی استرس بر پروسه خواب هستند.
یکی از مهم ترین دلایل اختلال در خواب ،افسردگی و استرس است که اگر این افسردگی و استرس کنترل و درمان نشود، می‌تواند عامل مهمی برای کابوس های شبانه، حرف زدن و راه رفتن در خواب و … باشد.

روش درمان بی خوابی با ces  ( تحریک الکتریکی جمجمه‌ای)

درمان‌های غیر دارویی نوروتراپی یکی از بهترین روش درمان بی خوابی است. ابزار نوروتراپی  ces ( تحریک الکتریکی جمجمه‌ای) از جدیدترین درمان بی خوابی است که برای درمان قطعی بی خوابی به کار می رود. که بدون عوارض جانبی می باشد. در این درمان نوروتراپیست با تغییرات سیگنال های مغزی که روی تتا و آلفا انجام می دهد باعث می شود که فرد به خواب عمیق و خوبی فرو رود و دچار بی خوابی یا اختلالات دیگر خواب نشود. تحریک الکتریکی جمجمه‌ای (Cranial Electrotherapy Stimulation) روشی است که با تحریک گروهی از اعصاب موجب تغییر در ریتم فعالیت‌های ساقۀ مغز و در نهایت باعث نرمال شدن فعالیت های مغز  می‌شود. و امکان بهبود مشکلاتی مانند کم‌خوابی، مشکلات خلقی هم‌چون افسردگی، اضطراب و … را فراهم می‌کند.

CES به‌عنوان درمانی برای اختلال کم خوابی (Insomnia) تائید شده است. در طی جلسات فرد شاهد نرمال شدن الگوهای خواب خودخواهید شد. دوره‌های بیدار شدن شما کمتر و کوتاه‌تر می‌شود.  با استفاده از درمان ces  فرد شبها زودتر به خواب خواهد رفت و صبح هنگام بیدار شدن احساس می‌کنید که به‌طور کامل استراحت کرده‌اید. افرادی که از  CESاستفاده می‌کنند اغلب می‌گویند که کمتر خواب آشفته می‌بینند که به خاطر جبران فقدان خواب عمیق توسط CES  است و با نرمال شدن الگوهای خواب در طی 2 یا 3 شب آینده این اتفاق کمتر تکرار خواهد شد در نتیجه، اگر در سنین پایین عادات مناسب خواب را تمرین کنیم، احتمال ابتلا به اختلالات خواب در سنین بالاتر برای ما کاهش خواهد یافت.

 

روش درمان بی خوابی با ces  ( تحریک الکتریکی جمجمه‌ای)

CES برای چه افرادی منع استفاده دارد؟

افرادی که Pace maker دارند یا به اصطلاح عامیانه قلب آنها باتری دارد

افرادی که در حال حاضر تشنج دارند و یا سابقه صرع دارند

افرادی که پمپ انسولینی در بدن دارند

افرادی که ایمپلنت های مغزی دارند

به طور کلی افرادی که در حال حاضر یک قطعه الکترونیکی در بدن آنها وجود دارد نمی توانند از CES استفاده نمایند

کلینیک نوروفیدبک توانش بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اختلال خواب در خدمت مراجعین عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر

با شماره های 8-02166570947 تماس حاصل بفرمایید راه ارتباطی دیگر با کلینیک ارسال پیام از طریق واتس آپ 093604050331 می باشد

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *