تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک)

عملکرد مغز به عنوان بخشی از سیستم عصبی مرکزی (CNS)  اهداف جسم  و ذهن ما از جمله عملکردهای حیاتی مانند تنفس یا ضربان قلب، تا عملکردهای اساسی مانند خواب، خوردن، یا غریزه جنسی و حتی عملکردهای برتر مانند فکر کردن، به خاطر سپردن، استدلال کردن یا صحبت کردن را تنظیم می کند. باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک)

باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک)

باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک)

عملکرد مغز به عنوان بخشی از سیستم عصبی مرکزی (CNS)  اهداف جسم  و ذهن ما از جمله عملکردهای حیاتی مانند تنفس یا ضربان قلب، تا عملکردهای اساسی مانند خواب، خوردن، یا غریزه جنسی و حتی عملکردهای برتر مانند فکر کردن، به خاطر سپردن، استدلال کردن یا صحبت کردن را تنظیم می کند.  برای انجام هر کار به ظاهر ساده، مغز ما باید هزاران فرآیند را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کار را به درستی انجام می دهیم.

مغز ساختاری بسیار پیچیده و هوشمند و دقیق  دارد که  گاهی بر اثر عوامل مختلف ژنتیکی ، محیطی و… دچار  مشکل می شود و عملکردش مختل می گردد اما نقطه قوت این است که مغز قابلیت تعمیر پذیری  وبازسازی دارد   مغز ما از ابتدای تولد  قابلیت ارتقاء و بهبود ذاتی را دارد و این قابلیت منحصر به فرد را در طول عمر خود حفظ می‌کند.

اگر مغز در یک محیط غنی و سرشار از آموزش های مفید  و هدفمند قرار داشته باشد ، سریعتر می تواند توانمندی های خود را تقویت یا بازسازی کند.

                                       عملکرد صحیح مغز کلید یک زندگی سالم است.                        

عملکردهای برتر مغز، مانند استدلال، حافظه و توجه، توسط نیمکره ها و لوب هایی که بخشی از قشر مغز را تشکیل می دهند، کنترل می شوند. تحریک خوب می تواند به بهبود وضعیت مهارت ها و کارکردهای شناختی مختلف کمک کند.

مهارت شناختی

مهارت شناختی 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر : مطلب توانمندی های شناختی و تقویت آن را بخوانید

راههای بهبود عملکردهای شناختی مغز   

در باشگاه مغز توانش برای بهبود عملکردهای شناختی مغز  از ابزار ها و روش های مختلفی استفاده می شود  انواع تست های  نوروساینس جهت سنجش میزان امواج مغزی و تغییرات آن و عملکرد مغز انجام می شود شامل موارد زیر است

QEEG نقشه مغزی:

یک ارزیابی جامع و روشی برای تجزیه و تحلیل فعالیت الکتریکی مغز برای استخراج الگوهای کمی است که ممکن است با اطلاعات تشخیصی و/یا نقص‌های شناختی مطابقت داشته باشد.QEEG می تواند تغییراتی را در فعالیت مغز ایجاد شده را نشان دهد. نقشه مغزی همچنین در تشخیص اختلالات مغزی ، شناسایی مشکلات شناختی و روانی، بهبود الگوهای امواج مغزی شما را می توان بهبود بخشید،  پیش‌بینی پاسخ دارویی،  ارائه اطلاعات  مفید در جهت به کارگیری یک برنامه درمانی مناسب مانند نوروفیدبک ، ردیابی پیشرفت خود با درمان ها و درمان های مختلف و … به کار می رود.

کلینیکال کیو:

با استفاده از ارزیابی Clinical Q  امواج مغزی شامل  دلتا ، تتا ، آلفا، SMR ریتم حسی-حرکتی، بتا  و آلفای   بررسی می شود اطلاعاتی که از ارزیابی  کلینیکال کیو بدست می آید  در تشخیص اختلال  افسردگی، اضطراب، بیش فعالی، اوتیسم، وسواس، اختلالات یادگیری، دردهای مزمن، سردرد، مشکلات خواب و ضعف حافظه  متخصصان را  کمک و راهنمایی می‌کند.

حافظه کاری NBACK :

یکی از  پرکاربردترین آزمون سنجش حافظه فعال (Working Memory)، آزمون کامپیوتری است. تست  N-Back یک تکلیف سنجش عملکرد شناختی مرتبط با کنش‌های اجرایی مثل  کنترل و تخصیص توجه، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی پردازش اطلاعات پیرامونی و… است که عموماً در مطالعات تصویربرداری عصبی برای برانگیختن کارکرد مغز آزمودنی‌ها به کار می‌رود.

توجه و تمرکز iva  :

تست عملکرد یکپارچه  دیداری و شنیداری  (IVA) یک ابزار غربالگری است که در ارتباط با سایر روش‌های تشخیصی برای کمک به غربالگری افراد مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی استفاده می‌شود. آزمون IVA یک آزمون کامپیوتری 13 دقیقه ای است که دو نوع CPT را برای هر دو حالت بینایی و شنوایی ترکیب می کند

سنجش عملکردههای شناختی CANTAB :

ارزیابی‌های شناختی ابزار ارزشمندی برای درک نقش عملکردهای خاص مغز در طیفی از اختلالات و سندرم‌ها هستند. تست عصبی-روان‌شناختی کمبریج (CANTAB) که در ابتدا در دانشگاه کمبریج توسعه یافت، شامل معیارهای بسیار حساس، دقیق و عینی عملکرد شناختی مرتبط با شبکه‌های عصبی است.

تست‌های CANTAB حساسیت به تشخیص تغییرات در عملکرد عصبی روان‌شناختی را نشان داده‌اند و شامل تست‌های حافظه کاری، یادگیری و عملکرد اجرایی می‌شود. حافظه دیداری، کلامی ؛ توجه، پردازش اطلاعات و زمان واکنش؛ شناخت اجتماعی و احساسات، تصمیم گیری و کنترل پاسخ  هستند.

تست های شناختی مناسب برای تمام زمینه های تحقیقاتی در CNS، مغز و اعصاب و روانپزشکی هستند و  توسط  موسات معتبر حوزه علوم و اعصاب تایید شده اند و به عنوان یک آزمون  استاندارد بین المللی شناخته شده است

باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک) پیشنهاد می کند برای بهبود مغز و عکملکردهای شناختی باید: مراقب سلامت جسمانی خود باشید، غذاهای سالم بخورید.، از نظر بدنی فعال باشید و روزانه حداقل 15 دقیقه ورزش کنید، فعالیت های ذهنی مثل سودوکو انجام دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده در باشگاه مغز توانش از روش های بسیار موثر و کارآمد برای  فعال سازی توانایی های مغز از  روش های نوین نوروتراپی از جمله  نوروفیدبک و فوربرین استفاده می شود

درباشگاه مغز توانش (نوروفیدبک) استفاده از  نوروفیدبک  باعث می شود که مغز در حوزه مهم شناختی حافظه، توجه، مهارت های دیداری- فضایی، حل مسئله و منطق آموزش ببیند  و مهارت های محاسبه، تشخیص چهره و احساسات و مهارت های کلامی توانمندتر عمل کند.

در باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک) استفاده از دستگاه Forbrain باعث تقویت و بهبود مهارت های خواندن، مهارت های ارتباطی حافظه و افزایش توجه  می شود،  تقویت مهارت های کلیدی، افزایش عزت نفس، افزایش درک حسی ، تمرکز ،وضوح و به حداقل رساندن حواس پرتی ، سیستم عصبی را آرام کند. به نوبه خود، این یک اثر آرام بخش بر سیستم عصبی دارد.

 

باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک)

 

در باشگاه مغز توانش (نوروفیدبک) تمرکز بر ارتقا و توانمندسازی  مغز می باشد  که با استفاده از متخصصان مجرب و آموزش دیده و ارزیابی های تخصصی توسط دکتر مهدی جهانی دکتری علوم و اعصاب و دکتر ندا قدمگاهی دکترای تخصصی روانشناسی شناختی  با یک دیدگاه کاملا تخصصی  به بهبود شناخت‌های هیجانی، تغییرات مثبت در عملکرد مغز و تقویت و توانمندسازی  آن   می پردازند.

جهت کسب  اطلاعات بیشتر  در زمینه فعالیت باشگاه مغز توانش با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *