تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان با دستگاه فوربرین Forbrain

یکی از درمان های جدید که در مراکز نوروفیدبک ارائه می شود استفاده از روش فوربرین Forbrain است. در کلینیک نورفیدبک توانش برای درمان کمبود تمرکز و توجه، تقویت و توانمندسازی حافظه و… از روش فوربرین استفاده می شود.درمان با دستگاه فوربرین Forbrain

درمان با دستگاه فوربرین Forbrain

Forbrain یک هدست با یک فیلتر الکترونیکی است که از نویزها و صداهای  محیطی جلوگیری می کند، الگوهای خاصی از صدای فرد را تقویت می کند و امواج صوتی را مستقیماً از طریق گوش ها یا بواسطه انتقال هوا  و همچنین از طریق  ساختار استخوانی به مغز می رساند.

برای استفاده از Forbrain،  هدفون را روی گوش قرار می دهیم و با صدای معمولی با میکروفون صحبت می کنیم، انگار که با شخص دیگری صحبت می کنیم.

Forbrain برای هر سن و اندازه سر مناسب است. فرد با استفاده از فوربرینForbrain  می تواند صدای فیلتر شده خود را بشنود.

با این ادراک ، فرد استفاده کننده Forbrain  به صورت ناآگاهانه ، کیفیت و ریتم صدایش را بهبود می بخشد  این شیوه جدید نمونه ای از یکپارچگی حسی است. در این روش مغز بازخوردها را به طریق دیگری تجربه می کند.

درمان با دستگاه فوربرین Forbrain

 

فعالیتهایی که باید با Forbrain انجام شود

Forbrain را می توان به عنوان یک ابزار  درمانی مستقل یا به عنوان یک ابزار مکمل برای درمان های مختلف استفاده کرد. برای اطمینان از نتایج موفق ، به مراجعین توصیه می شود روزانه به مدت 20 دقیقه و حداقل 40 جلسه تمرین کنند. موارد زیر چند نمونه از نحوه استفاده مستقل و مکمل از دستگاه است:

به صورت جداگانه – کتابها یا مقالات را با صدای بلند بخوانید ، تمرینات تلفظ و مکالمه را به زبانهای مادری یا خارجی کامل انجام دهید ،و  انواع تمرینات کلامی را در طول جلسات کاری با یک درمانگر انجام دهید.

کاربرد دستگاه فوربرین Forbrain

                                                                                    بیشتر بخوانید: درمان اختلال نارساخوانی با Forbrain فوربرین

کاربرد دستگاه فوربرین Forbrain

این دستگاه کاربرد های موثری بر بهبود حافظه ، سلامت کلامی ، تمرکز ، ادراک و دقت دارد. از جمله حوزه های کاربردی تجربه شده عبارتند از : مشکلات گفتاری ، مشکلات زبانی ، عدم اعتماد به نفس، پایین بودن میزان انرژی، مشکلات مرتبط با ریتم و آوا ، مشکلات مرتبط با توجه و تمرکز ، مشکلات مرتبط با خواندن ، مشکلات مربوط با نارسا خوانی وغیره.

Forbrain و حلقه بازخورد شنوایی

هدفون Forbrain لرزش فرکانس بالا را تقویت می‌کنند و به طور همزمان فرکانس پایین را کاهش می‌دهند تا به کاربر برای ایجاد و پردازش صدا کمک کنند. فیلتر متحرک الکترونیکی انحصاری، صداهای محیطی را قطع کرده و صدای کاربر را تقویت می‌کند و یک ورزش حسی محکم را به سیستم عصبی می‌دهد.

همچنین صداهای  بلند و صداهای دیگر را برای نگه داشتن مغز تحریک و هوشیار می‌کند. صدا منتج به سیستم عصبی و مغز از طریق رسانش استخوان که ۱۰ برابر سریع‌تر از هدایت هوا است تحویل داده می‌شود. کاربر صدای خود را می‌شنود که با تضاد متناوب فیلتر می‌شود.

این تغییر صدا یا تغییر عمدتا در آغاز کلمات گفتاری و صداهای بلند رخ می‌دهد؛ آن‌ها همچنین “صداهای شفاف” نامیده می‌شوند. برای زبان ساختن ضروری هستند. با شنیدن و انتخاب این ادراک جدید از نمایش صوتی، کاربر فورا و به طور ناخودآگاه تحریک cortical را بهبود می‌بخشد. ورزش مداوم با هدفون Forbrain باعث می‌شود که:

تحریک قشرcortical – برای حافظه ، گفتار ، یادگیری ، توجه و ارتباطات اجتماعی ضروری است. تحریک vestibular – برای کنترل حرکت، ثبات مرکزی، برنامه ریزی حرکتی، تعادل و جهت گیری فضایی ضروری است.

 Forbrain و بهبود توجه

صاف  بنشینید ، پاها را صاف روی زمین قرار دهید و سر شما به طور طبیعی و آرام در بالای ستون فقرات قرار داشته باشد . در حین تمرین با Forbrain همه  چیزیهای که حواستان را پرت می کند از جمله موبایل  را از خود دور کنید. استفاده مکرر از تمرینات صوتی و تمرین انها  باعث می شود  این تمرینات مکرر در نواحی حلزون گوش قرار گیرد و  از طریق مسیرهای شنوایی به حافظه کلامی و کوتاه مدت شما متصل شود. وقتی با استفاده از سیستم Forbrain با صدای بلند صحبت می کنید یا می خوانید ، صدای خودتان این مسیرهای شنوایی را در مغز شما فعال می کند و به شما امکان می دهد راحت تر به حافظه دسترسی پیدا کنید. استفاده روزانه از Forbrain از بهبود حافظه پشتیبانی می کند.

Forbrain و حافظه

یکی از اصول کلیدی نوروپلاستیسیتی ، بازآموزی مغز انسان برای بهبود حافظه است. علاوه بر تقویت گفتار و گوش دادن ، فناوری Forbrain برای درمان عملکردهای شناختی به ویژه حافظه با بازآموزی مغز استفاده می شود.

Forbrain  و بهبود  گفتار و  تلفظ روان

وضوح و یکپارچگی حسی ارائه شده توسط هدایت استخوانی سیستم Forbrain مهارت های تلفظ را بهبود می بخشد. افزایش آگاهی و درک گفتار پیش شرط آگاهی واجی است.

آگاهی واج شناختی توانایی تفسیر اصوات بنیادی هدایت استخوان زبان برای توسعه حلقه واجی است که همچنین در ذخیره و بازیابی اطلاعات شفاهی نقش دارد. بنابراین Forbrain می تواند گفتار داخلی و روان کلامی را تقویت کند.

Forbrain  و بهبود خواندن و نوشتن

بلند صحبت کردن و خواندن با میکروفون Forbrain ، قدرت شنوایی را تقویت می کند. ایجاد وضوح بیشتر در دریافت صدا و بهبود کارایی پردازش ، به نوبه خود درک کلمات نوشتاری را بسیار افزایش می دهد. این سهولت جدید خواندن باعث تحریک مغز می شود و فرد را به خواندن بیشتر ترغیب می کند. افزایش توانایی پردازش همچنین روان کلامی و بیان نوشتاری را تحریک می کند.

کاربرد دستگاه فوربرین Forbrain

Forbrain  و بهبود حافظه کلامی و کوتاه مدت

استفاده روزانه از سیستم Forbrain باعث تقویت حافظه از طریق تمرینات صوتی مکرر می شود. این تمرینات به مناطقی از حلزون، که از طریق مسیرهای شنوایی به مراکز حافظه کلامی و کوتاه مدت شما متصل می شوند ، ضربه می زند.

وقتی فرد  با استفاده از Forbrain با صدای بلند صحبت می کند یا می خواند ، صدای خودش این مسیرها را در مغز  فعال می کند و به فرد  امکان می دهد راحت تر به حافظه دسترسی پیدا کنید.

Forbrain  و افزایش انگیزه، عزت نفس و اعتماد به نفس

همانطور که ذکر شد استفاده از دستگاه Forbrain باعث تقویت و بهبود مهارت های خواندن، مهارت های ارتباطی حافظه و افزایش توجه  می شود. زمانی که این مهارت های کلیدی فرد بهبود می یابد عزت نفس به طور معناداری افزایش پیدا می کند.

علاوه بر این ، Forbrain می تواند با افزایش درک حسی ، تمرکز ،وضوح و به حداقل رساندن حواس پرتی ، سیستم عصبی را آرام کند. به نوبه خود، این یک اثر آرام بخش بر سیستم عصبی دارد. افزایش اعتماد به نفس، در فرد  زمینه را برای موفقیت و  ایجاد انگیزه فراهم می کند.

فوربرین برای چه گروه سنی به کار می رود؟

این وسیله برای سنین مختلف از یک نوزاد که اولین صداهای زندگی خودش را می شنود تا فردی نود و نه ساله پیشنهاد می گردد .

بکارگیری این وسیله نیز تنها چند دقیقه در روز می تواند مغز شما را برای اهداف مورد نظرتان فعال تر نماید. این وسیله با استفاده مکرر و روزانه دارای تاثیر گذاری پایدار خواهد گردید.

 

کاربرد Forbrainدر افزایش انگیزه، عزت نفس و اعتماد به نفسجهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان یا استفاده از دستگاه forbarin  با کلینیک توانمندسازی عصبی توانش با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *