تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان اضطراب جدایی و CES

کلینیک توانش به عنوان یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک تهران، برنامه ی ویژه ای برای درمان اضطراب جدایی در کودکان دارد. این کلینیک از روش های نوین نوروتراپی از جمله نوروفیدبک، CES ، tDCS بهره می گیرد که تمامی این درمان ها بدون دارو و عوارض جانبی می باشد.

اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی میزان شیوع بالایی در بین کودکان و نوجوانان دارد و منجر به اختلال در عملکرد تحصیلی، اجتماعی و زندگی خانوادگی می گردد.

اختلال اضطرابی که به طور عمده در دوران کودکی رخ می دهد، اختلال اضطراب جدایی است. اضطراب جدایی مرضی از سنین پیش دبستانی بروز می کند و ممکن است سالیان دراز پابرجا بماند. چنین اضطرابی در هر موقعیتی که احتمال جدایی وجود دارد،

شدیدا برانگیخته می شود و فرد را بر آن می دارد تا از موقعیت هایی که مستلزم جدایی هستند، اجتناب کند. خصوصیت اصلی اختلال اضطراب جدایی، اضطراب شدیدی است که هنگام جدایی از والدین، خانه یا سایر محیط های آشنا ظاهر می شود.

ناراحتی کودک بیش از آن است که به طور طبیعی با توجه به سطح رشد او انتظار می رود و با اختلال دیگری نیز قابل توجه نیست.

کودکان مبتلا از این می ترسند که یکی از افراد نزدیکشان در غیاب آنها دچار صدمه شده و یا به هنگام دوری از والدین اتفاق وحشتناکی برای آنها روی دهد. بسیاری از این کودکان نگرانند که خود یا والدینشان دچار تصادف شده و بیمار شوند. ترس از گم شدن، دزدیده شدن و هرگز دوباره پدر و مادر را ندیدن شایع است.

اختلالات اضطرابی

شیوع اختلال اضطراب جدایی

شیوع اختلال اضطراب جدایی در دوران کودکی و اوایل نوجوانی حدود ۴ درصد تخمین زده می شود. اختلال اضطراب جدایی در بچه های کوچک شایع تر از نوجوانان است و شیوع آن در دختر و پسر مساوی گزارش شده است.

این اختلال ممکن است در سال های پیش از مدرسه شروع شود ولی اغلب سن شروع آن بین ۷ تا ۸ سالگی است. این کودکان بیشتر به خانواده های به هم وابسته تعلق دارند. هرگاه، این افراد از خانواده یا مظاهر اصلی دلبستگی جدا شوند، ممکن است به طور مکرر کناره گیری اجتماعی، بی احساسی، غمگینی و یا اشکال در تمرکز بر کار و بازی داشته باشند.درمان اضطراب جدایی و CES این کودکان اغلب دارای خلق افسرده بوده و امکان دارد این حالت در طول زمان تداوم یابد.

کودکان مبتلا به این اختلال وقتی فردی که بسیار به او وابسته اند (معمولا مادر) در کنارشان نیست یا در مکان های آشنا به سر می برند دچار اضطراب شدید یا حتی هراس می شوند. ممکن است چنین کودکانی تنها در اتاق بمانند و ممکن است از رفتن به مدرسه یا سرزدن به خانه آشنایان امتناع کنند.

این کودکان بسیاری اوقات از استفراغ، سر درد، دردهای شکمی، با ضربان سریع قلب رنج می برند. گاهی اوقات وقتی زمان جدایی نزدیک می شود علایم آشکار اضطراب با هراس به چشم می خورد. مهار یا مراقبت بیش از حد والدین این پیام را به کودک القا می کنند که او از مواجه با موقعیت های چالش آفرین ناتوان است و به این ترتیب احساس عدم امنیت و اضطراب او را تشدید کند، اختلالات اضطراب کودکی تأثیر منفی در چندین حیطه از عملکرد کودک دارد که شامل کارهای تحصیلی، سازگاری اجتماعی و روابط همسالان است.

اضطراب شروع شده در دوره کودکی عامل خطر مهمی برای سایر اختلالات عاطفی و رفتاری که شامل اضطراب نوجوانی و بزرگسالی، اختلالات تغذیه و خوردن، افسردگی و اختلالات جسمی می شود.

درمان اضطراب جدایی با CES

اختلالات اضطرابی در دوران کودکی، پیش گویی کننده اختلالات روانپزشکی در دوران نوجوانی هستند. بسیاری از کودکان که با اختلالات اضطرابی تشخیص گذاری می شوند، با درمان CES به طور موفقیت آمیزی بهبود می یابند.

CES یکی از درمان های مبنی بر دانش علوم اعصاب است. روش درمانی CES ایمن، بدون درد، و غیر تهاجمی می باشد که به طور کلی در عملکرد بالینی به کار می رود. تکنیک تحریک الکتریکی جمجمه ای یا (CES) با ارسال یک پالس خفيف الکتریکی به مغز موجب تولید، و تنظيم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، آندروفین ها، توراپی نفرین و … می شود.

و نشان داده شده است که این پالس الکتریکی موجب ایجاد تغيرات در انتقال دهنده های عصبی درگیر در اختلالات سیستم اعصاب مرکزی و محیطی می گردد.درمان اضطراب جدایی و CES تحریک الکتریکی جمجمه ای CES روشی است که با تحریک گروهی از اعصاب موجب تغییر

در ریتم فعالیتهای ساقه مغز و در نهایت باعث نرمال شدن فعالیت های مغز می شود و امکان بهبود مشکلاتی مانند اضطراب، اضطراب جدایی، کم خوابی، مشکالت خلقی همچون افسردگی و … را فراهم میکند.

در کلینک توانبخشی و توانمندسازی عصبی توانش، خدمات درمانی با دستگاه CES برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود و شما می توانید جهت استفاده از خدمات بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *