تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

آزمون عملکرد توجه پایدار ART

بهترین مرکز نوروفیدبک تهران جهت تست و ارزیابی های روانشناختی با بهره مندی از معتبر ترین تستها به بررسی و ارزیابی  شناختی کودکان و بزرگسالان می پردازد. در این مقاله به بررسی آزمون عمل می پردازیم کرد توجه پایدار ART

آزمون های روان شناختی

توجه، به سلسله ای از عملیات پیچیده ذهنی اطلاق می شود که شامل تمرکز کردن یا درگیر شدن در هدف، نگهداشتن یا تحمل کردن و گوش به زنگ بودن در زمان طولانی، رمزگردانی ویژگی های محرک و تغییر تمرکز از هدفی به هدف دیگر است.

اهمیت توجه در فرایند های شناختی فراتر از این موضوع است، چرا که توجه پایه ای برای شکل گیری سایر فرایندهای شناختی است. به عبارت دیگر تا اطلاعات به کمک توجه انتخابی وارد نظام پردازشی نگردد به کمک توجه پایدار در سیستم پردازشی نماند و با توجه انتقالی بخش مفید و غیر مفید آن تفکیک نشود اجرای فرایندهای شناختی دیگر مانند یادگیری و برنامه ریزی و حل مساله و تصمیم گیری صورت نخواهد گرفت. شواهد متقنی در بین محققین وجود دارد که نظام توجهی انسان شامل شبکه های متعددی مشتمل

بر گوش به زنگی جهت گیری و کنترل اجرایی است. توجه یک فرایند پیچیده است که اختلال در آن هسته اصلی بسیاری از اختلال روانشناختی از جمله نقص توجه- بیش فعالی و اختلال یادگیری، اضطراب است.

آزمون عملکرد توجه پایدار ART

آزمون عملکرد توجه پایدار ART

آزمون های ارزیابی کننده توجه پایدار معموال تکلیفی ساده و طولانی را شامل می شود. از آزمون های قلم کاغذی سنجش توجه پایدار می توان به آزمون ART آزمون ثبت توجه اشاره نمود. یک آزمون بسیار معتبر در سنجش کارکرد توجه پایدار آزمون عملکرد مداوم است. این آزمون نیازمند مهار پاسخ های ناخواسته و پایش مداوم پاسخ های هدف است.

آزمون عملکرد مداوم یا توجه پایدار  ART یکی از معتبرترین وسیله های سنجش توجه و تمرکز است. آزمون عملکرد مداوم یکی از معروف ترین آزمون های مورد استفاده برای سنجش توجه پایدار است. اساس این تکلیف توجه پیوسته به یک محرک خاص و حفظ گوش به زنگی در زمان اجرای تکلیف است.

این تکلیف یکی از تکالیف بسیار معتبر در سنجش تغییرات توجهی در آسیب های روان پزشکی و عصب شناختی است.

جهت  مشاوره، دریافت نوبت  و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون های روان شناختی با بهترین مرکز نوروفیدبک تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *