تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک

یکی از جدیدترین و کارآمدترین شیوه برای بر طرف کردن مشکل عدم تمرکز درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک است.  کلینیک توانبخشی و توانمندسازی عصبی توانش  به عنوان بهترین مرکز نوروفیدبک  در مرکز، غرب و شرقو جنوب  تهران و با داشتن مجموعه از  روانشناسان ، نوروتراپیست ها و  کاردرمانگران با تجربه، خدمات گسترده ای در زمینه درمان اختلال تمرکز در  کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد.درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک

توجه و تمرکز

منظور از تمركز وضعيتي است كه در آن فرد عملكرد توجه (attention )خود را روي موضوع خاصي به كار مي برد. توجـه هم انتخاب، يافتن و فوكوس روي يك محرك داخلي يا خارجي مي باشد توجه و تمرکز  یکی از مهم‌ترین عامل های برای موفقیت افراد است.  وجود تمرکز می‌تواند باعث بهبود عملکرد شود.

همه ما گاهی مواقع دچار عدم تمرکز و مشکل توجه داشتن می شویم این مسئله یک اتفاق طبیعی و دوره‌ای‌ است. اضطراب ، خستگی ، فشارهای کاری، استرس عاطفی و… می‌تواند در افراد مشکلات تمرکز ایجاد کند. مشکل عدم تمرکز، می‌تواند پیامدهایی فراتر از فراموشی‌های ساده داشته باشد و در موقعیت شغلی، روابط اجتماعی و یادگیری مهارت‌ یا اطلاعات جدید نقشی مخرب ایفا کند.

بی توجهی، عدم تمرکز در زمانی است که تمرکز بر یک رویداد یا موقعیت خاص مورد نیاز است. بی توجهی یکی از ویژگی های بارز اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) است که می تواند بزرگسالان و همچنین کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید در همان  مراحل اولیه، بری درمان اقدام نمود.

درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک

برای تشخیص اختلال عدم تمرکز علاوه بر ارزیابی های بالینی می توان از آزمون استاندارد روان شناختی بررسی عملکرد دیداری شنیداری IVA (برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید) استفاده کرد

نشانه‌ها و علائم عدم تمرکز

  • ناتوانی در یادآوری اتفاقاتی که در گذشته نزدیک اتفاق افتاده
  • ناتوانی در نشستن ثابت
  • ناتوانی در تفکر واضح
  • گم کردن مرتب وسایل یا مکان‌ها
  • ناتوانی در تصمیم‌گیری
  • ناتوانی در انجام کارهای پیچیده
  • کمبود توجه
  • تکرار اشتباهات سهل‌انگارانه
  • درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک

عوامل و علل عدم تمرکز

اختلال عدم تمرکز می‌تواند دلایل مختلف

روان‌شناختی،

فیزیولوژیکی

و محیطی داشته باشد.

آسیب‌دیدگی بخشی از مغز،

اختلال عدم تمرکز می توند اختلالتی مثل افسردگی، اضطراب ، اختلالات خواب، استرس ، داروهای شیمیایی ، ترس و … را نیزایجاد کند.

درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک

پرش افکار و عدم تمرکز

پرش افکار، وقتی اتفاق می افتد که ذهن مدام درگیر  افکار ناخواسته  و سرزده می‌شود که پشت سرهم می‌آیند. این حالت،  در بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان بسیار رایج است و عملکرد آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پرش افکار مانع از تمرکز و توجه  و باعث ایجاد اختلال  خواب و افسردگی و اضطراب می گردد یکی از علت های اساسی اختلال یادگیری در کودکان و بزرگسالان پرش افکار است چون در عملکرد حافظه  اختلال ایجاد می کند و اجازه نمی‌دهد اطلاعاتی که دریافت شده  وارد حافظه بلند مدت شوند.

درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک

یک راه بسیار مناسب برای بهبود تمرکز  آموزش مغز است . هنگامی که امواج مغزی لوب فرونتال مغز قوی باشند حالت خواب، هیجان و …  بوجود می آید. یک روش برای تحریک وسرعت بخشیدن به مغز استفاده از نورفیدبک است زیرا باعث تحریک مغز و یا هوشیار شدن آن می شود. نوروفیدبک یکی از بهترین، جدیدترین و موثرترین شیوه‌ی درمان عدم تمرکز در حال حاضر است. نوروفیدبک یک درمان غیر تهاجمی و غیردارویی برای رفع اختلال های تمرکز و  ضعف توجه است که به تمرکز  مغز کمک کرده و باعث افزایش توانایی توجه کردن، دقت بهتر، حواس پرتی کمتر، بهبود مهارت های اجتماعی می شود. آموزش و تقویت مغز و تمرکز مهارت و راهی برای تمرین فعالیت مغزی است. روش نوروفیدبک هیچ گونه عوارضی ندارد .

با استفاده از روش نوروفیدبک فرد قادر خواهد بود، عوامل که موجب کاهش تمرکز و حواس پرتی در او می شوند را به تدریج حذف نموده و با جایگزین کردن اعمال دیگر تمرکز را بهبود داده  و موجب ارتقای عملکردی مغز شود .

نوروفیدبک علاوه بر اثرات درمانی که نشان می‌دهد، برای برخی کارکردهای مغز حالت ارتقا دهنده دارد. بسیاری از افراد برای  افزایش توانمندی های ذهن خود و بهتر کردن تمرکز و بالا بردن دقت از نوروفیدبک استفاده می‌کنند.

تحقیقات نشان داده، نوروفیدبک می تواند در درمان عدم تمرکز و افزایش تمرکز شخص کمک شایانی کند.

در کلینیک نوروفیدبک توانش که جز بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران است خدمات درمانی بوسیله روش نوروفیدبک برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود و شما می توانید جهت استفاده از خدمات بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران  با شماره های 8-02166570947 یا شماره همراه 09304050331  و همچنین  با کلیک بر روی لینک واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *