تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک یکی از بخش های مهم در کلینیک توانبخشی توانش است.اختلالات یادگیری به طیف وسیعی از مشکلات یادگیری از جمله اختلال در خواندن، ریاضیات و نوشتن اشاره دارد. مهترين مشكلات اين دانش آموزان را در هنگام يادگيري، كمبود توجه و نقص ادراك خواندن است.

تشخص اختلال یادگیری در کودکان

در حوزه مغز و اعصاب اختلالات یادگیری (LD) جز مشکلات پردازشی  محسوب می شوند .مشکلات پردازشی می‌توانند در مهارت و توانایی‌های یادگیری فرد اختلال ایجاد کنند. همچنین در سطوح بالاتر اختلالات یادگیری (LD) بر توانایی سازماندهی، برنامه‌ریزی، استدلال انتزاعی، حافظه بلند مدت، حافظه کوتاه مدت و قدرت تمرکز و توجه تأثیر می‌گذارد.

طبق نظر متخصصان کلینیک نوروفیدبک توانش توجه کردن به علائم اصلی رشد در کودکانی که در سنین پیش از مدرسه قرار دارند بسیار مهم است. تشخیص زودهنگام علائمی که کودک که متناسب با ویژگی های رشدی او نیست می تواند از نشانه های اختلالات یادگیری باشد.

اختلالاتی که زودتر تشخیص داده می شوند را می توان راحت تر برطرف کرد. غالبا علائم اختلالات یادگیری (LD)  با شروع مدرسه و مشکلات کودک در خواندن، نوشتن، دیکته  و ریاضیات خود را نشان می‌دهند. اختلالات یادگیری ممکن است با حالت های مختلف بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات رفتاری هم همراه شود. این مشکلات باعث می شود تحصیل برای کودک عذاب آور شود و موجب دلسردی، پایین آمدن عزت نفس، سرخوردگی و روابط ضعیف با همسالان می شود.

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک

                                                           بیشتر بخوانید :  روش درمانی نوروفیدبک Neurofeedbaak

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک

یکی از یافته های مهم در زمینه درک و فهم ساختار داخلی مغز درمان انواع اختلالات از جمله اختلال یادگیری با توجه به خاصیت نوروپلاستی مغز است. این ویژگی به این معنا است که مغز به طور طبیعی می تواند تغییر کند و این خاصیت را تا آخر عمر حفظ می کند. در تمام طول زندگی انسان، مغز می تواند خطوط ارتباطات جدیدی را در خود به وجود آورد و در واکنش به تجارب و چیزهای جدیدی که یاد می گیرد سلول های مغزی جدیدی را به وجود آورد. این درمان ها بر پایه خاصیت تغییرپذیری مغز قرار دارند.

درمان نوروفیدبک از جمله درمان هاي جدیدي است که سعی می شود کودکان بیاموزند چگونه کارکرد مغزي خود را اصلاح نمایند. روش آموزش نوروفیدبک می تواند در رابطه با یادگیري کودکان تاثیرگذار باشد. نوروفیدبک رشد و تغییر در سطح سلولی مغز را ارتقاء می بخشد و قابلیت بازآموزي فعالیت امواج مغزي براي افزایش عملکرد مطلوب در دانش آموزان مختلف را دارد.

این روش منجر به افزایش توجه، تمرکز، بهبود اجراي شناختی، کنترل احساسی به دنبال صدمات و آسیب هاي مغزي و افزایش تعادل در حرکت و اجراهاي مختلف می شود. به طورکلی آموزش نوروفیدبک بر دیدگاه مفهوم انعطافپذیري و اختصاصی شدن امواج مغزي استوار است. درمان با نوروفیدبک بر حسب نوع و شدت اختلال و ویژگی های فرد، تا زمانی که فرد به آن سطح از هوشیاری و کنترل ضمیر ناخود آگاه برسد درمان طول خواهد کشید.

درمان اختلال یادگیری در کلینیک نوروفیدبک توانش

در کلینیک توانبخشی توانش- بهترین مرکز نورفیدبک در تهران با استفاده از روش نورورفیدبک، اختلالات یادگیری را کنترل می شود و مناطق مغز را که به درستی کار نمی کنند، تغییر دهند.

نوروفیدبک یک سیستم آموزشی و شرطی سازی بدون درد است که مغز را برای انجام کارآمدتر با مشارکت فعال کودک آماده می کند. کودکان دارای مشکلات یادگیری سطوح بالایی از نسبت فعالیت­های امواج آلفا و بتا را از خود نشان می­ دهند که به پیشرفت فعالیت­های ذهنی صدمه می­زند. nبررسی‌ها نشان داده است که اثربخشی درمان با نوروفیدبک بر اختلالات یادگیری باعث بهبود عملکرد

یادگیری در افراد می‌شود و اثربخشی آن تا سالها بعد از درمان همچنان پا برجا خواهد بود. نوروفیدبک به کاهش نسبت آلفا و تتا کمک کرده و سبب بهبود مهارت های خواندن، نوشتن و ریاضیات می­ شود. بررسی بیشتر زوایای روش نوروفیدبک که از روش های درمانی جدید می­ باشد، می ­تواند به پیشرفت و به کار­گیری موثرتر آن در اختلال یادگیری منجر شود.
نوروفیدبک درمانی تاثیر گذار برای کودکانی می باشد که از مشکل یادگیری رنج می برند.

تمرینات یادگیری برای کودکانی که از این مشکل به شکل جدی رنج می برد بسیار مفید واقع شده و باعث نمایانگر شدن تغییرات در فرد می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با نوبت دهی جهت درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک  می توانید با مرکز  نوروتراپی توانش با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *