تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

روش های درمان نوروتراپی neurotherapy

مرکز نوروفیدبک توانش  به عنوان مجهزترین مرکز نوروتراپی در مرکز و غرب تهران مجهز به دستگاه‌های پیشرفته درمان آسیب مغزی است. و به روزترین و مدرنترین روشهای نوروتراپی منطبق با تجهیزات روز در دنیا را به  مراجعین خود ارائه می دهد .دراین مقاله به بررسی روش های درمان نوروتراپی neurotherapy  می پردازیم:

نوروتراپی

نوروتراپی شامل مجموعه ای از روس های  درمانی نوروفیزیولوژِی  مبتنی بر تکنیک های نوروفیدبک tdcs ، ces   جهت اصلاح عملکرد مغز است. روش های نوروتراپی درمانی غیرتهاجمی با هدف اصلاح عملکرد مغز هستند که برای بهبود اختلالات و افزایش کارایی مغز مستقیم بر مغز اثر می گذارند.

درمان های نوروتراپی با تمرین های قاعده مند و پیوسته ، مغز را از حالت غیر طبیعی به حالت عملکرد طبیعی بر می گرداند. نوروتراپی یک آموزش اموج مغزی با استفاده از نرم افزار رایانه ای است که به افراد امکان می دهد مغز را برای تولید الگوهای موج سالم آموزش دهد و فرصت های بیشتری را برای توانبخشی از طریق بازآموزی مستقیم مغز ارائه می دهد. نحوه عملکرد نوروتراپی از طریق یک روش سرگرم کننده برای بهبود رفتار و شرایط سلامت روانی از طریق مکانیسم پاداش است که در آن بیمار از امواج مغزی خود برای پخش فیلم به عنوان پاداش استفاده می کند. جلسات نوروتراپی 40 دقیقه طول می کشد و تحقیقات نشان داده که باعث بهبود طولانی مدت در الگوهای امواج مغزی می شود.

روش های درمان نوروتراپی neurotherapy

در درمان نوروتراپی، یک یا دو سنسور روی پوست سر و یک حسگر در هر لوب گوش قرار می گیرد. سپس، تجهیزات الکترونیکی  بازخورد صوتی و تصویری واقعی در مورد فعالیت امواج مغزی ارائه می دهد. سنسورها الگوهای الکتریکی ناشی از مغز را اندازه گیری می کنند.

روش های درمان نوروتراپی neurotherapy

                                                                           

                                                                                     بیشتر بخوانید: هزینه نوروفیدبک،بهترین مرکز نوروفیدبک تهران

در درمان نوروتراپی هیچ جریان الکتریکی به مغز وارد نمی شود. الگوهای امواج مغزی به کامپیوتر منتقل شده و از طریق QEEG ثبت می شوند. در واقع به طور معمول، افراد نمی توانند  بر الگوهای امواج مغزی خود تأثیر بگذارند  زیرا از آنها آگاهی ندارند. با این حال ، هنگامی که می توان امواج مغزی خود را چند هزارم ثانیه پس از وقوع روی صفحه کامپیوتر مشاهده کرد ، این توانایی را فرد می دهد که بر آنها تأثیر بگذارد و آنها را تغییر دهد. که مکانیسم عمل شرطی شدن  نامیده می شود.

در روش نوروتراپی مغز  در حال  ترمیم و بازآموزی  است. در مراحل اولیخ ، تغییرات کوتاه مدت هستند  اما تغییرات به تدریج با تمرین پایدارتر می شوند. و با ادامه بازخورد  و تمرین ، معمولاً  فرد می تواند  الگوهای موج مغزی سالم تری را ایجاد کند . و باعث افزایش انعطاف پذیری و کنترل شناختی می شوند. ذبعد از مرحله تثبت  اثرات نوروتراپی دائمی است. در واقع مغز  عضو اصلی یادگیرنده وجود انسان است می تواند تغییر کند و  یاد بگیرد. نوروتراپی بطور مستقیم از طریق فرایند یادگیری و انعطاف پذیری مغز می تواند در درمان اختلال های روانی و ذهنی به ما کمک  کند.

دستگاههای مورد استفاده در نورتراپی

در درمانهای نوروتراپی از دستگاه های مختلفی  استفاده می شود.  مهم ترین دستگاههای مورد استفاده نورتراپی در کلینیک توانمند سازی عصبی توانش شامل :

دستگاه نوروفیدبک پروکامپ
دستگاه نوروفیدبک ویلیستاس
دستگاه CES
دستگاه AVE/AVS
دستگاه tDCS نورو استیم
دستگاه tDCS اکتیوادوز
دستگاه Eye Tracking  است.

شما می توانید جهت استفاده از خدمات بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *