تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

نقش tDCS در درمان اختلال رشدی

اختلال هماهنگی رشدی یک اختلال عصبی مزمن است که از کودکی شروع می‌شود. همچنین مشخص شده‌است به دنبال پیام‌های مغزی که به‌طور دقیق به بدن منتقل نمی‌شوند، برنامه‌ریزی حرکات و هماهنگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهترین مرکز نوروفیدبک  تهران جهت درمان مشکلات  حافظه افراد درارای اختلال رشدی از روش tdcs استفاده می شود.

اختلال هماهنگی رشدی

اختلال هماهنگی رشدی ،اختلالی  رشدی است که از زمان تولد وجود دارد. اما زمانی مشخص تر می شود که کودک وارد مدرسه می شود. اختلال هماهنگی رشدی از دوران کودکی شروع شده و معمولا بین 6 تا ۱2 سالگی تشخیص داده می شود.

اختلالات عصبی رشدی اختلالاتی هستند که در آن‌ها رشد و تحول مغز یا دستگاه عصبی مرکزی در دوران رشد مختل می‌شود.

اختلال هماهنگی رشدی به مشکلاتی در عملکرد مغز اشاره دارد که همزمان با رشد فرد بر حافظه، توانایی یادگیری و هیجانات تاثیر منفی می‌گذارند.اختلالات عصبی رشدی به 6 طبقه اصلی اختلال یادگیری خاص، اختلالات ارتباطی.اختلال کمبود توجه و بیش فعالی، اختلال طیف اوتیسم، معلولیت ذهنی و اختلالات حرکتی تقسیم می‌شود.

کودک مبتلا ممکن است هوش طبیعی داشته باشد، اما مشکل بزرگی در برنامه ریزی و سازماندهی افکار و حافظه دارد .وظایفی مانند ادراک، بازشناسی، فهم زبان، برنامه ریزی،حل مسئله و تصمیم گیری، همگی به حافظه وابسته اند.مهارتهای حافظه فضایی- بینایی در کودکانDCD یا اختلال رشدی  با یادگیری در ارتباط است.

نقش tDCS در درمان اختلال رشدی

بیشتر بخوانید: تحریک الکتریکی مغز tDCS

تاثیر تحريک الکتريکی tDCS بر اختلال هماهنگی رشدی

اثربخشی تحريک الکتريکی tDCS بر حافظه کاری کودکان مبتلابه اختلال هماهنگی رشدی نتایج امیدوارکننده ای را نشان دادند. این تکنیک کاملا غیرتهاجمی است و اغلب به منظور تعدیل در میزان تحریک پذیری. سلولهای مناطق مختلف مغزی براساس اهداف مربوطه استفاده می شود.

یکی از روش‌های تحریک مغز، (tDCS (transcranial Direct Current Stimulation یا تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه است. در این روش با استفاده از یک جریان الکتریکی ضعیف (حداکثر تا ۲ میلی آمپر) نواحی خاصی از مغز را تحریک می‌کنند.

که این کار می‌تواند اثرات درمانی بر جای بگذارد. همچنین می‌تواند منجر به ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کارکرد مغز انسان نیز بشود.

تحریک الکتریکی مغزی، تکنیکی مطمئن، کاربردی و کم هزینه است . تحریک الکتریکی حافظه کاری افراد مبتلابه اختلال هماهنگی رشدی را بهبود می بخشد. روش تحریک الکتریکی مغز tDCS  مثل سایر روش های نورتراپی از جمله نوروفیدبک، CES، یک روش درمان  غیر تهاجمی می باشد.

روش تحریک الکتریکی مغز tDCS ابزاری است که توانمندی مغز را در پردازش اطلاعات ورودی افزایش می دهد. این ویژگی اثربخشی سایر درمانها را افزایش می دهد، ولی فرد را از آنها بی نیاز نمی کند.نقش tDCS در درمان اختلال رشدی

می توانید جهت  مشاوره و دریافت نوبت از متخصص نوروفیدبک توانش با شماره های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *