تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)

در کلینیک نوروفیدبک توانش نقشه مغزی توسط متخصص انجام می شود. نقشه مغزی qeeg یک ابزار تشخیصی است که با استفاده از پردازش نوار مغزی یا EEG میزان فعالیت الکتریکی را در قسمت های مختلف مغز اندازه می گیرد. نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)

 نقشه مغزیqEEG

نقشه مغزی بررسی کمی امواج مغزی است  که به اختصار با حروف qEEG نمایش می دهند. با استفاده از QEEG  می توان عملکرد مغز را بررسی کرد و  مشخص نمود که فعالیت الکتریکی در کدام نواحی مغز کم و زیاد شده است نقشه مغزی یا qEEG  از عملکرد مغز در نقاط مختلف آن گزارش می دهد می دهد اما  از ساختار مغز و یا شکل آن  اطلاعاتی به ما  نمی دهد. در واقع نقشه مغزی  از شدت امواج مغزی در نقاط مختلف مغز و رابطه  بین نقاط  مختلف مغزی گزارش می دهد. که این اطلاعات  با اطلاعات افراد نرمال مقایسه می شوند.نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)

با استفاده از نقشه مغزی qEEG می تواند اختلالاتی نظیراضطراب، افسردگی ADHD، ، آلزایمر ، اختلالات یادگیری، اختلال وسواس اجباری  …  را تشخیص داد.

روش انجام نقشه مغزیqEEG

برای تهیه نقشه مغزیqEEG  یک کلاه استاندارد خاص که یکسری الکترود بر روی آن است، روی سر فرد  قرار داده می شود  و تا حد ممکن روی سر ثابت می شود، سپس برای اتصال خوب الکترودها به سطح جمجمه یک نوع ژل که قابلیت رسانایی دارد در داخل فضای خالی الکترودها تزریق می شود تا کلاه خوب به سر مراجع بچسبد، بعد از آن کلاه به دستگاه EEG متصل می شود و امواج در کامپیوتر ذخیره می شوند. حدودا ۵ دقیقه ثبت امواج مغزی انجام می شود و بعد از آن کلاه از سر بیمار برداشته می شود و سپس امواج دریافت شده با کمک نرم افزارهای مربوطه تفسیر می شود.

 

نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)

                                                                               

                                                                                    بیشتر بخوانید: تفاوت نقشه مغزی QEEG با نوار مغزی EEG

تفسیر نقشه مغزیqEEG

سپس توسط متخصص امواج مزاحم ( Artifact waves ) ها حذف و از نرم افزار گزارش گرفته می شود و نتیجه گزارش نیز به صورت رنگی برای مراجع پرینت گرفته و در اختیار ایشان قرار داده می شود. انجام نقشه مغزی قبل از نوروفیدبک به ما در دانستن اینکه آیا اصلا فرد نیازی به نوروفیدبک دارد یا نه و اینکه برای درمان باید از چه پروتکل و روش نوروفیدبکی استفاده کنیم کمک می کند، دقیقا مانند یک نقشه راه برای درمان نوروفیدبک می باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  نقشه مغزی با

شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331    مرکز توانبخشی و توانمندسازی عصبی توانش تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *