تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

عوارض نوروفیدبک در کودکان

کلینیک تخصصی نوروفیدبک توانش از بهترین مراکز نوروفیدبک در تهران می باشد.عوارض نوروفیدبک در کودکان که با تجربه ترین متخصصان را در اختیار دارد. در این مقاله به بررسی  عوارض نوروفیدبک در کودکان می پردازیم:

عوارض نوروفیدبک در کودکان

در درمان ها یکی از نگرانی‌های اصلی این است که آیا این روش درمانی عوارضی دارد یا خیر؟

استفاده از سنسورها و الکترودها  روی سر کودکان  غیر تهاجمی هستند ، و آسیبی به مغر  نمی رسانند. فقط امواج و سیگنال هایی  مغز را ثبت می کند و از طریق فعالیت عادی خود مغز سعی در تغییر امواج مغزی دارد. بنابراین عوارض و خطر خاصی  برای کودک ندارد. مزیت استفاده از این  روش درمان به دلیل کوتاه بودن زمان جلسات درمان، عدم وجود درد و عوارض جانبی است .در نوروفیدبک چون مغز در معرض موج یا طیف مغناطیسی خاصی قرار نمی‌گیرد، عارضه خاصی مشاهده نمی شود.

از عوارض احتمالی و خفیف نوروفیدبک برای کودکان  سردرد خفیف، سرگیجه  می باشد که محدود  به سرعت از بین می رود . تقریبا کلیه موارد و عوارضی که شاید در بعضی  کودکان گزارش شود کمتر از 5 درصد است و بعد از قطع درمان بهبود می یابند.

نوروفیدبک روش شکل دهی رفتار و تقویت دهی استفاده شده است  و  با هدف شکل دهی توجه و تمرکز انجام می شوذ.

عوارض نوروفیدبک در کودکان

درمان نوروفیدبک در کودکان

نوروفیدبک برای انواع اختلالاتی  مانند اختلالات خواب، وجود درد، بیش فعالی، کم توجهی(ADHD)، اختلالات استرس،  اعتیاد، پرخاشگری و… به کار می رود.

همچنین در مورد هنرمندان و ورزشکارانی افرادی که کنکور دارند و فعالیت‌های خاص دارند. نوروفیدبک به آنها یاد می دهد که چگونه عملکرد خود را بهبود ببخشند و یا بالا ببرند.

درمان نوروفیدبک در کودکان پایدار است با روند تکرار در جلسات کودک به طور ناخودآگاه سعی می کند که اصلاح در مغز را تکرار کند. تا به شکل یک عادت در مغز حک شود و این مهارت در مغز به یک رفتار پایدار تبدیل می شود بنابراین طی کردن دوره درمان باعث  ایجاد یک رفتار ثابت است.

 نوروفیدبک در چه کودکانی جواب نمی دهد؟

این روش نوعی یادگیری مغزی است و کودکانی که نمی توانند همکاری کنند و قادر به یادگیری نیستند در آنها پاسخی مثبت نمی توان گرفت.

در واقع روی این کودکان درمان نوروفیدبک تاثیری ندارد. لازم به ذکر است که عدم پاسخ درمانی در جلسات  اولیه مشخص می شود .

می توانید جهت  مشاوره و دریافت نوبت از متخصص نوروفیدبک توانش با شماره های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *