تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

سنجش حافظه کاری با تست n.back

حافظه کاری به ظرفیت نگهداری مختصر اطلاعات در حافظه در حین انجام سایر عملیات ذهنی روی اطلاعات اشاره دارد. این به همان اندازه کخ یک عملکرد توجهی است  یک توانایی حافظه نیز محسوب می شود. یکی از راه های سنجش حافظه کاری انجام تست های روانشناختی استاندارد دراین زمینه می باشد.  در بهترین مرکز نورفیدبک تهران جهت سنجش حافظه از آزمون های مختلفی از جمله n.back استفاده می شود. در این مقاله به سنجش حافظه کاری با تست n.back می پردازیم :

 انواع حافظه

حداقل دو نوع مشکل حافظه وجود دارد، حافظه فعال و حافظه بلند مدت که می تواند منجر به مشکلات در یادگیری شود. زیرا ممکن است فرد فضای کمتری در حافظه کاری برای سازماندهی و ادغام مهارت ها یا دانش جدید داشته باشد.

حافظه فعال به عنوان یک سیستم مغزی  که ذخیره و دستکاری موقت اطلاعات را فراهم می کند و  برای کارهای شناختی پیچیده مانند درک زبان، یادگیری و استدلال ضروری است.

مسلما دانش‌آموزان با حافظه فعال قوی  در حفظ تمرکز و توجه در محیط‌های مختلف تحصیلی خوب عمل می‌کنند.

از آنجا که آنها قادر به پردازش و به خاطر سپردن دستورالعمل ها و اهداف وظایف هستند، می توان آنها به راحتی و مستقلا می توانند تکالیف خود را انجام دهند.

سنجش حافظه کاری با تست n.back

سنجش حافظه کاری با تست n.back

ابرازهای مختلفی برای سنجش حافظه کاری وجود دارد یکی از پرکاربردترین تست ها در مرکز نوروفیدبک توانش تست n.back می باشد.

تست n.back  بطور تخصصی بر روی مهارت های توجه و تمرکز، انواع حافظه، سرعت پردازش اطلاعات و سرعت عملکرد، مهارتهای جهت یابی و مسیر یابی، توانایی بهتر دیدن و شنیدن، تعادل و کنترل حرکتی اثر می گذارد

با استفاده از تمرینات نرم افزار  n.back  می توان به درمان کودکان و نوجوانانی که اختلال نقص توجه و بیش فعالی و اختلال یادگیری دارند

سرعت بخشیده و برای افرادی که مشکلی ندارند نیز باعث ارتقا عملکرد تحصیلی می شود.

همچنین  کودکانی که در مهارت‌های حافظه‌ی کاری مشکل دارند، اغلب در به‌یادآوری دستورالعمل معلمان، به یادآوری قوانین یک بازی، یا انجام وظایف دیگری که شامل فراخوانی اطلاعات مهم می‌باشد با مشکل مواجه خواهند بود.

 

در بسیاریاز کودکان مشکلات حافظه با فرآیندهای دیداری و شنیداری آنها ارتباط دارد. مشکلات حافظه در کودکان ممکن است باعث نقص در سایر حوزه‌های شناختی نیز شود. به همین دلیل اثر بخشی در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است….

در مرکز نوروفیدبک توانش خدمات نوروفیدبک جهت بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به مرکز و گذراندن دوره های تقویت حافظه از روش نوروفیدبک در بهبود عملکرد مغز خود استفاده کنید.

 حافظه کاری و  تست n.back

جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *