تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

روز جهانی سلامت روان

«سلامتی» تنها به‌ معنی فقدان بیماری و نقص عضو نیست، بلکه رفاه جسمانی، روانی و اجتماعی را نیز دربر می‌گیرد. این بدین معناست که اساس سلامتی یک موضوع چند‌بعدی است و در راستای ارتقای سلامت جامعه، باید به تمام ابعاد آن به‌طور کامل توجه نمود. یکی از ابعاد مهم سلامتی سلامتی روان است.کلینیک نوروفیدبک  توانش روز جهانی سلامت روان را گرامی می دارد.

سلامت روان

سلامت روان بر نحوه تفکر، احساس و عمل ما تأثیر می گذارد. همچنین به تعیین نحوه مدیریت استرس، ارتباط با دیگران و انتخاب سالم کمک می‌کند. سلامت روان در هر مرحله از زندگی، از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی، مهم است.

ضعف در سلامت روان و بیماری روانی یکسان نیستند. یک فرد می تواند از نظر  سلامت روانی مشکل داشته باشد و بیماری روانی برای او تشخیص داده نشود. به همین ترتیب، فردی که مبتلا به یک بیماری روانی تشخیص داده می شود، می تواند دوره هایی از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی را تجربه کند.

روز جهانی سلامت روان

سلامت روانی و جسمی به یک اندازه از اجزای مهم سلامت کلی هستند. به عنوان مثال، افسردگی خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت جسمی، به ویژه شرایط طولانی مدت مانند دیابت، بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. به طور مشابه، وجود شرایط مزمن می تواند خطر ابتلا به بیماری روانی را افزایش دهد

سلامت روان یک فرد بسته به عوامل بسیاری در طول زمان می‌تواند تغییر کند. وقتی خواسته هایی که از یک فرد می شود بیش از منابع و توانایی های مقابله ای او باشد، سلامت روان او می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر شخصی ساعات طولانی کار می کند، از یکی از بستگان خود مراقبت می کند یا مشکلات اقتصادی را تجربه می کند، ممکن است سلامت روانی ضعیفی داشته باشد.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *