تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان لکنت زبان بزرگسالان با نوروفیدبک

کلینیک توانبخشی و توانمندسازی عصبی توانش با تسلط به روش های درمان لکنت نظیر گفتاردرمانی لکنت ، نوروفیدبک در درمان لکنت و نوروتراپی در درمان لکنت و کاردرمانی لکنت با مدیریت دکتر جهانی و دکتر قدمگاهی به عنوان متخصص لکنت زبان، همراه  با تیم مجرب خود در بهترین مرکز درمان لکنت در تهران اماده ارائه خدمات به کلیه کودکان و برزگسالان دچار لکنت هستند. دراین مقاله به بررسی درمان لکنت زبان بزرگسالان با نوروفیدبک می پردازیم:

لکنت زبان

لکنت  یک اختلال گفتاری است که شامل مشکلات مکرر و قابل توجهی در روان و جریان گفتار طبیعی است. افرادی که لکنت دارند می دانند چه می خواهند بگویند، اما در بیان آن مشکل دارند. به عنوان مثال، ممکن است یک کلمه، یک هجا، یا یک صامت یا مصوت را تکرار یا طولانی کنند. یا ممکن است در حین سخنرانی مکث کنند زیرا به یک کلمه یا صدای مشکل ساز رسیده اند.

کودکان خردسال ممکن است زمانی که توانایی‌های گفتاری و زبانی آن‌ها به اندازه کافی رشد نکرده باشد، دچار لکنت زبان شوند تا بتوانند با آنچه می‌خواهند بگویند، هماهنگی داشته باشند. بیشتر کودکان از این لکنت رشدی رشد می کنند.

اما گاهی اوقات لکنت یک بیماری مزمن است که تا بزرگسالی ادامه می یابد. این نوع لکنت می تواند بر عزت نفس و تعامل با افراد دیگر تأثیر بگذارد.

کودکان و بزرگسالانی که لکنت دارند ممکن است از درمان هایی مانند گفتار درمانی، استفاده از دستگاه های الکترونیکی مثل نوروفیدبک برای بهبود روان گفتار یا درمان شناختی رفتاری بهره مند شوند.

لکنت زبان در بزرگسالان  فرد را محدود کرده و عملکرد شغلی، تحصیلی و حتی ارتباطات میان فردی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما درمان لکنت زبان در بزرگسالان امری دور از ذهن نیست  بلکه در هر سنی می‌توان از درمان‌های لکنت زبان بهره مند شد و سطح زندگی و ارتباطات فردی را ارتقا داد.

 

لکنت زبان در بزرگسالان

لکنت زبان در  بزرگسالان  شامل دو بخش است:

بخش اول ، اختلال گفتاری صرف  مثل گیرها ، تکرار ، کشیده گویی ها و وقفه ها است. علائم این بخش از یک فرد به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد. فرد بزرگسالی ممکن است به مرور تکرار کلمات در گفتارش کم رنگ و حذف شود و فقط قفل و گیر در کلمات را نشان بدهد.  اما همه لکنت زبان نیست.

معمولا افراد جامعه  تمام لکنت زبان بزرگسالان را در همین گیرها ، وقفه ها و تکرار کلمات می ببینند.

اما یک بخش مهم دیگر نیز وجود دارد. بخش نهان لکنت مربوط احساسات ، عواطف و رفتارهای مرتبط با لکنت زبان بزرگسال است که به مرور در ذهن فرد بوجود می آید. برخی از این احساسات مثل افسردگی ، اضطراب، ترس، حسادت، زودرنجی، پرخاشگری و.. بسیار مخرب هستند. احساساتی که معلول مشکل گفتاری هستند و معمولا همین بخش است که باعث مقاومت و شکست در درمان لکنت زبان در بزرگسالان می شود.

استفاده از نوروفیدبک در درمان لکنت زبان

نوروفیدبک در درمان لکنت زبان
نوروفیدبک در درمان لکنت زبان

یکی از بهترین درمان لکنت زبان ، درمان با ابزارهای نوروساینس از جمله نوروفیدبک است. لکنت زبان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد . یکی از عوامل  دخیل در این اختلال ، نقص در پردازش عصبی زیربنایی گفتار می باشد و مطالعات تصویربرداری و بررسی امواج مغزی نیز این ناهنجاریهای عصبی را تأیید می کنند،

می توان تأثیر روش هایی همچون آموزش نوروفیدبک را بر درمان لکنت بررسی نمود؛

الگوهای فعالیت مغزی در افراد مبتلا به لکنت نشان می دهد که این الگوی فعالیت مغزی، ممکن است مانعی برای دستیابی به تغییرات رفتاری درازمدت الزم برای ایجاد و حفظ گفتار روان باشد بنابراین، کاربرد رویکردی با هدف تغییر الگوی فعالیت مغزی، همچون آموزش نوروفیدبک مهم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کلینیک توانبخشی و توانمندسازی عصبی 8-66570947 یا واتس آپ 09304050331 تماس حاصل بفرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *