تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان با لورتا نوروفیدبک

نوروفیدبک یک زمینه تحقیقاتی نسبتا جدید است و در حال توسعه مداوم است، بنابراین همیشه پیشرفت هایی در ابزارها و تکنیک های تمرین مغز وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. در کلینیک نوروفیدبک توانش  علاوه بر خدمات نوروتراپی  از درمان لورتا نوروفیدبک یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین درمان نوروتراپی نیز انجام می شود.درمان با لورتا نوروفیدبک

نوروتراپی چیست؟

نوروتراپی نوعی درمان نوروفیزیولوژیک برای بهبود عملکرد مغز است و مبتنی بر تکنیک‌های اصلاح عملکرد مغز است که روش غیرتهاجمی است و عوارض جانبی برای فرد ندارد

کاربردهای رایج نوروتراپی شامل مدیریت اختلالات خلقی، یادگیری شناختی و بهبود عملکرد، و مدیریت اعتیاد یا عادت است.نوروتراپی برای افرادی که ممکن است علائم افسردگی، اضطراب، اختلال وسواس فکری-اجباری، اختلالات کمبود توجه و غیره را تجربه کنند مفید است. همچنین می‌تواند برای افرادی که دارای اختلالات یادگیری، صرع، آسیب‌های مغزی و غیره هستند مفید باشد.

فرآیند درمان نوروتراپی و اثر بخشی نوروتراپی برای هر بیمار متفاوت است. اما اکثر  مراجعین اثرات درمان های نوروتراپی را  در 3-4 هفته یا 6-8 جلسه احساس می کنند.

یکی از انواع روش های مدرن نوروتراپی که در کلینیک نوروفیدبک توانش  جهت درمان انواع اختلالات و همچنین  بهبود عملکردهای مغزی به کار می رود درمان لورتا نورفیدبک است

درباره لورتا نوروفیدبک بیشتر بدانیم

LORETA یک نوع نوروفیدبک است که توسط FDA (سازمان غذا و دارو) تایید شده است و توسط مطالعات علمی با PET و  MRI  تایید شده است.

لورتا نوروفیدبک نوعی (باز خورد عصبی) است که نسبت به نوروفیدبک در آن از تجهیزات  پیشرفته تری استفاده می شود  که  بازخورد های بسیار دقیق و با سرعت بالایی از مغز دریافت می کند در روش درمانی لورتا نوروفیدبک به جای 2 الکترود یک کلاهک 19 کاناله روی سر مراجع قرار میگیرد که می تواند سرعت بهبودی را بسیار بالاتر ببرد  لورتا نوروفیدبک منبع امواج مغزی ثبت شده در سطح سر مشخص می کند و یک مدل سه بعدی از مغز در کامپیوتر ایجاد می کند.

بنابراین LORETA(Low Resolution Electromagnetic Tomography) به ما این امکان را می دهد که تصویری سه بعدی از فعالیت مغز خود را  به دست آوریم و همچنین مناطقی را آموزش دهیم که از طریق  سایر روش ها مثل  نوروفیدبک، سطح مغز قابل دسترسی نیستند.  در لورتا نیز مانند نوروفیدبک برای هر مراجع  پروتکل هایی تدوین می شود  که با توجه به آنها به ثبت بازخوردهایی  مغزی  پرداخته می شود و با بکارگیری  مکانیسم شرطی سازی و بمرور  زمان باعث تغییر در کارکرد مغز مراجع شده و فعالیت مغز را اصلاح و تنظیم می نماید.

با استفاده از  LORETA می‌توان آن نواحی  عمیقی تری از مغز که با روش های معمول مانند نوروفیدبک  قابل بررسی نیستند مثل نواحی عمقی مانند هیپوکامپ  و آمیگدال را مه مسئول حافظه و هیجانات هستند بررسی کرد و تغییر داد. علاوه بر این، مزیت داشتن تصویری  از کل مغز و توانایی کار مستقیم بر روی شبکه های عصبی درگیر در احساسات،  به مراجع در درمان کمک زیادی می کند و مدت زمان درمان را کاهش می دهد. چنین ویژگی باعث پاسخ دهی بهتر لورتانوروفیدبک به  در اختلالات اضطرابی و اختلالات تکانشی  می شود.

درمان با لورتا نوروفیدبک

بیشتر بخوانید: نوروفیدبک چیست 

درمان با لورتا نوروفیدبک

در درمان نوروفیدبک از یک یا حداکثر دو نقطه برای درمان استفاده می شود در حالی که در لورتا نوروفیدبک ، همانند نقشه مغزی همزمان از نوزده کانال یا نقطه روی سر  استفاده می شود و مناطق گستره تری را تحت پوشش قرار می دهد.

در نوروفیدبک همزمان از سه شرط/نقطه می توان برای تغییر مغز استفاده کرد در حالی که در لورتا می توان تا 900 شرط تعریف کرد. همچنین در لورتا نوروفیدبک، می توان میزان ارتباط بین مناطق مختلف مغزی را تغییر داد در حالی که در نوروفیبدک معمولی، فعالیت یک نقطه به تنهایی مورد تغییر و تعدیل قرار می گیرد. این مساله باعث اثرگذاری بهتر لورتا در اختلالاتی مانند اختلالات یادگیری، اوتیسم و مشکلات زبان می شود.

از درمان لورتا نوروفیدبک  برای بیش فعالی بزرگسالان و کودکان ، درمان عدم تمرکز و توجه، درمان اختلالات یادگیری ( اختلال خواندن ، نوشتن و ریاضی )، درمان اوتیسم و صرع و تشنج، درمان اضطراب و پنیک و فوبی ها، درمان وسواس و تیک و توره، درمان میگرن و سردردهای تنشی

 

درمان با لورتا نوروفیدبک

هزینه لورتا نوروفیدبک 

هزینه لورتا نوروفیدبک از نوروفیدبک معمولی گران تر است اما با توجه به اینکه در لورتا نوروفیدبک جلسات کمتری برای نتیجه گیری از درمان نیاز است این درمان به صرفه است و سرعت درمان بسیار بالاتر می رود  و نسبت به نوروفیدبک معمولی تغییر در هزینه ایجاد نمی شود در کلینیک نوروفیدبک توانش  هزینه هر جلسه  لورتا نوروفیدبک 350هزار تومان می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لورتا نوروفیدبک  و هزینه آن با شماه های 8-02166570947 یا واتس آپ 09304050331   تماس حاصل بفرمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *