تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان اضطراب کنکور با نوروفیدبک

کنکور یکی از آزمون های پر اضطراب و استرس برای بسیاری از نوجوانان به شمار می رود.  در مراکز نوروفیدبک از روش های نوین نوروتراپی برای درمان مشکلات اضطرابی  که یک فرد کنکوری ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کند استفاده می شود. هرچه به زمان کنکور نزدیک تر می شویم، رفع اضطراب کنکوری اهمیت بیشتری پیدا می کند. این مقاله به بررسی درمان اضطراب کنکور با نوروفیدبک می پردازیم:

اضطراب کنکور

کنکور دارای استرس و اضطراب زیادی  است که این مسئله می تواند در تضعیف حافظه اثر داشته باشد. گاهی مواقع هم دانش آموزان کنکوری بر اثر اضطراب زیاد دچار حواس پرتی بوده. و با اینکه درسی را به خوبی یاد گرفته اند اما در پاسخ دادن به آن به مشکل بر می خورند. زیرا دقت و تمرکز کافی برای خواندن و سوال و نوشتن جواب مسئله ندارند.

بنابراین طبیعی است که نوجوانان و افرادی که قصد شرکت در کنکور را دارند تا حد زیادی دچار استرس و اضطراب شوند. داشتن اضطراب و استرس ممکن است جنبه های زیادی از سلامت روانی و جسمی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین یکی از دلایل اصلی در کاهش تمرکز در جلسه آزمون، داشتن استرس می باشد. بنابراین برای دریافت نتیجه بهتر از کنکور ابتدا باید بر استرس و اضطراب آن غلبه کرد.

روش های روانشناختی زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان استرس را کاهش داد تا به طبع آن فرد دارای تمرکز بیشتر گردد.

اضطراب کنکور

درمان اضطراب کنکور

روش  نوروفیدبک تا حد زیادی می تواند به بهبود یادگیری و حافظه کمک کند. بنابرابن دانش آموزان کنکوری  یکی از روش های درمانی و کمکی  که می تواند بکار بگیرند  نوروفیدبک می باشد. روش نوروفیدبک با کمک کردن به افراد کنکوری در جهت اینکه چگونه بتوانند به امواج مغزی خود سامان دهند. می توان کیفیت تمامی فعالیت های یادگیری را در آن ها بهبود بخشید.

شناخت ضعف ها و رفع آنها:

اساس کار روش نوروفیدبک برای اضطراب کنکور ، در واقع یاد آوری به ذهن و مغز برای از بین بردن الگوهای مخرب است. در روش درمانی نوروفیدبک ، فرد پس از چند جلسه متوجه تغییر در عملکرد ذهنی خود شده. چرا که ذهن به طور طبیعی الگو ها و رفتار های نامناسب را حذف کرده و در عوض سیگنال های کاربردی را تقویت کرده است. بنابراین فرد ضعف های خود را شناسایی و آنها را از بین می برد.

هماهنگ سازی علایق فردی با توانایی ها :

هنگامی که در روش نوروفیدبک  با حذف الگوهای نامناسب، عملکرد ذهن را افزایش می دهد. فرد نیز با تمرکز و دقت بیشتری به سایر امور می پردازد. در نتیجه به تدریج فرد در مسیری قرار می گیرد که کارها را با علاقه و تمرکز بیشتری انجام داده . و این امر موجب بروز توانایی در بسیاری از شاخه ها و فعالیت ها می گردد.

افزایش ظرفیت حافظه:

حافظه دارای بعد های مختلفی مانند حافظه بلند مدت؛ کوتاه مدت و حافظه تصویری می باشد. تاثیر نوروفیدبک برای کنکوری ها در حافظه بسیار مشهود است. بسیاری از فرمول ها و دروس ریاضی و فیزیک تصویری بوده. و فرد با تثبیت این فرمول ها و تصاویر در ذهن می تواند در حل مساله ها بسیار موفق باشد. تقویت حافظه کوتاه مدت و تصویری می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت در کنکور داشته باشد.درمان اضطراب کنکور با نوروفیدبک

کنترل عملکرد در مواجهه با سوالات آزمون:

با توجه به اینکه  سوالات کنکوری تستی و دارای زمان محدودی است. اینکه دانش آموز در برخورد با سوالات دچار استرس نشده و تمرکز خود را حفظ کند و در زمان کم پاسخ سریع را بیابد، تکنیک اصلی برای جواب دادن به سوالات است. نوروفیدبک با تقویت تمرکز و کنترل استرس، تا حد زیادی می تواند عملکرد فرد در پاسخ به سوالات تستی بهبود بخشد.

حفظ آرامش:

حفظ آرامش از جمله فاکتورهای موثر در موفقیت هر آزمونی علی الخصوص کنکور است. نوروفیدبک با تقویت سیگنال های مغزی که مربوط به کاهش استرس است می تواند فرد را آرام کند. و از بسیاری از تنش های مضر و مخرب رها سازد.درمان اضطراب کنکور با نوروفیدبک بنابراین فواید و مزایای نوروفیدبک  شامل :

افزایش توانمندی در زمینه یادگیری

افزایش توانمندی در زمینه به یاد سپاری مطالبی که مطالعه می شود (افزایش حافظه)

افزایش توانایی تمرکز

کاهش بیش فعالی و پرش ذهن

روشی بی خطر و ایمن

تاثیرات بلند مدت این روش در درمان بسیاری از مشکلات روانی

کاهش میزان افسردگی

ایجاد ذهنی مثبت می باشد.

فواید نوروفیدبک  اضطراب کنکور

درمان اضطراب کنکور با نوروفیدبک

که امواج مغزی ما می تواند تا حد زیادی رفتارها، کنش ها و همچنین فعالیت های شناختی ما را سازمان بخشند. برای مثال شما برای یادگیری مطلبی که اکنون می خوانید باید امواج مغزی درستی داشته باشید تا درک این مطالب برای شما حاصل شود. در غیر این صورت فهم و یادگیری به سختی اتفاق می افتد.

از همین رو زمانی که افراد می خواهند در عملکردهای حافظه و یادگیری قوی تر عمل کنند باید امواج مغزی خود را به تعادل برسانند.

اگر روند مغزی درست شود فرایند های رفتاری و شناختی بهبود پیدا می کند. با استفاده از روش نوروفیدبک می توان بهبود عملکرد امواج مغز  دانش آموزان کنکوری کمک بسیاری کرد.

افزایش تمرکز با نوروفیدبک

امواج و سیگنال های مغزی به چهار دسته آلفا، بتا، تتا و دلتا تقسیم می شوند. که به ترتیب در زمان های آرامش و هوشیاری، مشغول کار و تمرکز، هنگام شروع خواب و در خواب تولید می شوند. در روش نوروفیدبک برای کنکوری ها، بیشترین تمرکز بر روی تثبیت و تقویت سیگنال ها و امواج بتا می باشد.

در واقع در این روش سعی می شود که الگوی بتا یک الگوی منظم و تقویت شده باشد تا فرد در هنگام انجام امور، تمرکز خود را افزایش داده و بازده مغز در این حالت افزایش پیدا کند.

بنابراین فرد با افزایش تمرکز می تواند کارها و اعمالی که قرار انجام دهد را با دقت بیشتر و بازده بیشتری انجام دهد. در واقع در نوروفیدبک، جریان های الکتریکی که با استفاده از سوند هایی به سر فرد متصل شده است.

موجب تحریک پذیری نورون ها و همچنین تقویت سیگنال های بتا شده و در نتیجه موجب افزایش عملکرد مغز می شود. این روش در افزایش و تقویت بسیاری از مهارت ها مانند مهارت گفتاری و سخنوری، حل مساله، افزایش حافظه و … در دانش آموزان موثر می باشد.

یکی از بهتریرین روش‌های درمان اضطراب و استرس و افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت  افزایش یادگیری استفاده از روش نوروفیدبک است.

در بهترین مرکز نوروفیدبک تهران با استفاده از بهترین خدمات و جدید ترین ابزارهای نوروتراپی  به بالا بردن سطح عملکرد ذهن  و کاهش اضطراب  کنکوری ها می پردازیم .

جهت  مشاوره، دریافت نوبت  و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  نوروفیدبک با بهترین مرکز نوروفیدبک تهران با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *