تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک

امروزه در  اکثر مراکز  توانبخشی  بخش به نام  نوروتراپی وجود دارد که به صورت تخصصی به درمان اختلالات اضطرابی از جمله درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک می پردازند. نوروفیدبک یکی از کاربردی ترین روش های درمان اضطراب جدایی می باشد. درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک یکی از روش های درمانی موثر و با بازخوردهای بسیار مناسب در درمان بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی است.

اختلال اضطراب جدایی در کودکان

یکی از شایع ترین اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب جدایی (SAD)می باشد. اضطراب جدایی یک مرحله طبیعی از تکامل شخصیتی در نوزادان و خردسالان است در اضطراب جدایی فرد به علت جدایی از خانه یا افرادی که با آنها اتصال عاطفی قوی دارد، اضطراب شدیدی مثل نگرانی و ترس را تجربه می‌کند. اضطراب جدایی بیشتر در کودکان از 6 ماهگی تا سه سالگی شایع است. این اضطراب در نوزادان تا 14 ماهگی بسیار طبیعی است، اما اگر در کودکان بالای 6 سال رخ دهد و بیش از چهار هفته طول بکشد؛ به آن اختلال اضطراب جدایی در کودکان گفته می شود. این اختلال می تواند بعضی از فعالیت های روزانه کودک را مختل کند. مانند رفتن به مدرسه و یا بازی با کودکان دیگر

علائم اضطراب جدایی در کودکان

علائم اضطراب جدایی در کودکان متغیرهستند که شامل تحریک پذیری، بی خوابی، وحشت زدگی یا علایم فیزیکی مثل سردرد و شکم درد می باشند اما اکثراً با موارد زیر شناخته می شود :

  • کودک همیشه نگران این است که در صورت غیاب او اتفاق بدی برای عزیزان و والدین او بیوفتد.
  • کودک به دلیل ترس غیر منطقی از رفتن به مدرسه امتناع می کند.
  • ترس شدید از گم شدن و جدایی افتادن بین او و والدینش
  • مشکلات خواب
  • چسبیدن کودک به پای پدر، مادر و یا پرستار خود
  • وقتی کودک از خانه خارج می شود، به شدت احساس نگرانی می کند و به دنبال بهانه ای است تا هرچه سریع تر به خانه برگردد.
  • گریه شدید
  • عدم کنترل خشم
  • بروز برخی بیماری های جسمی مانند تهوع و استفراغ سردرد و یا معده
  • اختلال اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در بزرگسالان

اگر اضطراب جدایی در کودکی طولانی مدت شود، در بزرگ‌ سالی نیز ادامه پیدا می کند. در بزرگسالان هم اضطراب جدایی به معنی ترس و اضطراب شدید، پس از دوری یا جدایی از افراد صمیمی است. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که فرد در اثر جدا شدن از خانواده و یا افرادی مانند همسر دچار ترس و نگرانی بیش از حد شود؛ به حدی که در فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکل شده و به عنوان مثال نتواند خانه را ترک کند و در محل کار یا تحصیل خود حاضر شود. این اختلال، در کودکان و نوجوانان شایع‌تر است اما در بزرگسالان نیز ممکن است در زمان‌هایی مانند جدا شدن فرزندان، مرگ یکی از اعضای خانواده و یا رفتن به دانشگاه دیده ‌شود.

علائم اضطراب جدایی در بزرگسالان:

  • حداقل دوره مشاهده علائم در بزرگسالان باید ۶ ماه باشد.
  • علائم باید در حدی شدید باشند که در انجام فعالیت‌های روزانه فرد مشکل ایجاد کرده باشند.
  • علائم نباید با اختلالات روانی دیگر، توصیف و توجیه شوند.
  • مشکلات خواب
  • مشکلات فیزیکی مانند سردرد و یا درد معده

اختلال اضطراب جدایی در بزرگسالان

درمان اضطراب جدایی:

درمان اضطراب جدایی بر مبنای شدت و نوع اختلال مشخص می‌شود.  از جمله درمان‌های غیردارویی که برای اضطراب جدایی مؤثر بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک است. این درمان علاوه بر اثرات درمانی بیشتر و سریعتر، ماندگار نیز می باشد.

نوروفیدبک یک سیستم درمانی جامع است که به طور مستقیم با مغز کار می کند. دستگاه نوروفیدبک، ابزاری است که امواج  مغزی دریافت شده از طريق الكترودهای قرار گرفته روی سر را به امواج مختلف تجزیه می کند. درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک باعث افزایش موج الكترو آنسفالوگرافی EEG می شود و در کاهش نشانه های اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطراب جدایی می شود. بر این اساس است که  فرد یاد بگیرید چگونه اضطراب جدایی خود را مهار کند.

درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک در واقع نوعی آموزش و شرطی کردن مغز است. نوروفیدبک باعث می‌شود مغز بتواند کارکرد خویش را به حالت طبیعی و سالم دوباره تنظیم کند و عملکرد فرد به سطح طبیعی برسد. روش درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک در جهت اصلاح الگوهای امواج مغزی آشفته عمل می‌کند، تا مغز بتواند مهارت‌های کنترل اضطراب را به دست آورد.

روش درمان اضطراب جدایی با نوروفیدبک ایمن، کاملاً بدون درد و بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی است.

برنامه پیشنهادی  بهترین مرکز نوروفیدبک درتهران برای افرادی است که دچار اختلال اضطراب جدایی با روش نوروفیدبک است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماه های زیر تماس حاصل بفرمایید.

02166570947-8

واتس آپ 09304050331  

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *