تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

اختلال ریاضی دیسکالکولیا و نوروفیدبک

بیشتر مردم نام نارساخوانی را شنیده‌اند که بر توانایی خواندن و نوشتن دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد، اما ناتوانی‌های یادگیری به اشکال مختلف ظاهر می‌شوند. دیسکالکولیا یک ناتوانی یادگیری مبتنی بر مغز است که به ریاضیات مربوط می شود که در آن فردی در پردازش و درک اعداد ناتوان است. در این مطلب به اختلال ریاضی دیسکالکولیا و نوروفیدبک می پردازیم:

اختلال ریاضی یا دیس کالکولیا

برای بسیاری از کودکان، پشت سر گذاشتن کلاس های ریاضی و تکالیف درسی یک فعالیت سخت روزانه است. هر چقدر هم که کودک برای درس خواندن تلاش کند، باز هم ریاضی به راحتی به دست نمی آید.

اختلالات یادگیری ریاضی را می توان در تمام سطوح ریاضی مشاهده کرد و همه سنین را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، معمولاً در سنین پیش دبستانی یا دبستانی زمانی که کودک برای اولین بار در معرض مفاهیم ریاضی قرار می گیرد، تشخیص داده می شود. اختلالات یادگیری ریاضی ، درست مانند نارساخوانی، بر توانایی فرد برای عملکرد تحصیلی تأثیر می گذارد.

بسیاری از بزرگسالان با همین موضوع سروکار دارند. با وجود سال‌ها کلاس‌ها و امتحانات ریاضی در گذشته، بسیاری از بزرگسالان هنوز در انجام مسائل پایه ریاضی مشکل دارند، که می‌تواند بر زندگی روزمره تأثیر بگذارد و احساس خجالت ایجاد کند.

این مشکلات می تواند به دلیل ناتوانی یادگیری  دیس کالکولیا یا اختلال حساب  باشد، یک اختلال مبتنی بر مغز است که در آن فرد در پردازش اعداد و مفاهیم مرتبط با ریاضی مشکل دارد.

دیس کالکولیا به اندازه سایر ناتوانی های یادگیری مانند نارساخوانی  مورد توجه نیست با این حال ممکن است اختلال حساب به همان اندازه در حدود 6 تا 7 درصد از کودکان دبستانی مبتلا شوند.

دیسکالکولیا علل احتمالی مختلفی دارد، از جمله ژنتیک، رشد مغز، مسائل مربوط به تولد و یا آسیب مغزی.

اختلال ریاضی دیسکالکولیا و نوروفیدبک

آیا می دانستید که نوروفیدبک به بهبود عملکرد مغز برای کسانی که در ریاضیات مشکل دارند کمک می کند؟

یک نوار مغزی کمی qeeg   از بیمار گرفته می‌شود که دقیقاً نشان می‌دهد مغز کجا در پردازش اطلاعات ریاضی مشکل دارد و این مناطق را در طول جلسات نوروفیدبک مورد هدف قرار می‌دهد. به طور معمول، لوب های فرونتال باید در همکاری با هر دو طرف مغز به خوبی کار کنند، زیرا در مجموع آنها مسئول حافظه فعال و توسعه مفهوم هستند، که برای توانایی حل ریاضی بسیار مهم است.

در کلینیک نوروفیدبک توانش متخصصان درمانی ما  از مراجع می‌خواهند که مسائل ریاضی را در طول جلسه کمی EEG تکمیل کنند تا ببینند مغز در حین پردازش اطلاعات ریاضی چگونه عمل می‌کند. سپس با اطلاعات بدست آمده می توانند نقاطی را که مغز با مشکلاتی مواجه است را هدف قرار دهد.  با این اطلاعات، درمانگر قادر به ایجاد پروتکل برای جلسات نوروفیدبک برای هدف قرار دادن و بهبود عملکرد مغز است.

ارزیابی بیماران نشان می دهد که درک مفاهیم و کاربردهای ریاضی پس از تکمیل  دروه درمان نوروفیدبک بسیار آسان تر می شوند. این به معنای بهبود قابل توجه نمره با تکالیف ریاضی، امتحانات و کار کلاسی است.  اغلب پس از اتمام جلسات نوروفیدبک، بهبود در نمرات مشاهده می شود، زیرا درک مفاهیم ریاضی در دسترس‌تر می‌شود. استرس و اضطراب در کلاس ریاضی نیز کاهش می یابد.

علاوه بر این، نوروفیدبک برای کمک به بهبود عملکرد اجرایی، از جمله حافظه، تمرکز، و مدیریت کار شناخته شده است که بر نمرات نیز تأثیر مثبت دارد.

در مرکز نوروفیدبک توانش خدمات نوروفیدبک جهت  درمان اختلالات یادگیری  انجام می شود  جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *