تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

 نوروفیدبک Nuerofeedback

در مراکز نوروفیدبک از روش های مختلف نوروتراپی جهت درمان انواع اختلالات و تقویت و توانمندسازی ذهن استفاده می شود متخصص نوروفیدبک با استفاده از این روش فعالیت های مغز را ثبت می کند تا الگوی  مناسبی جهت درمان پیدا کند. نوروفیدبک Nuerofeedback

نوروفیدبک چیست

نوروفیدبک یکی از  انواع بیوفیدبک است.  که جهت منظور تغییر عملکرد مغز از طریق امواج مغزی استفاده می شود .نوروفیدبک یکی از ابزارهای نوین نوروتراپی است که به عنوان درمان مکمل در  اختلال های مختلف روان شناختی مورد استفاده قرار می گیرد.  استفاده از نوروفیدبک در جهت تغییر در عملکرد مغزی  بهترین انتخاب است با گسترش اطلاعات و  دانش نوروساینس  و کاربرد نوروفیدبک در مراکز نوروتراپی می توان  فعالیت عصبی مغز را اندازه گیری کرد  و فرد را از طریق بازخورد دیداری یا شنیداری از فعالیت عصبی مغز خود  آگاه کرد . این روش  باعث خودتنظیمی مکانسیم های عصبی و درمان انئواع مشکلات و توانمندی ذهن  می شود.

روش درمانی نوروفیدبک Nuerofeedback
 نوروفیدبک Nuerofeedback

بیشتر بخوانید: عوارض نوروفیدبک 

روش درمانی نوروفیدبک

نوروفيدبك با شرطي سازی كاركردهای  الكتريكي مغز باعث  می شود تا  عملكرد فرد به سطح بهينه برسد و امواج و فرکانس های نابهنجار با افزايش آگاهي و تمرینات با توجه به سطح امواج به مرور  نرمال می گردد.

روش درمانی نوروفیدبک می تواند به افراد کمک کند و با دادن تمرینات منظم به مسیر‌های عصبی باعث ایجاد تغییر مطلوب  در مغز شود. هر چه مغز بیشتر برای رسیدن به حالت بهینه تمرین کند، در پاسخ به نیازها منعطف‌تر می‌شود.

از روش درمانی نوروفیدبک می‌توان به منظور بهبود اختلالاتی چون بیش‌فعالی /کمبود توجه (ADHD)، ناتوانی‌های یادگیری، صرع ، هراس و اختلالات اضطرابی، اختلالات مربوط به سوء مصرف مواد، افسردگی، مدیریت استرس، میگرن، سندرم تورت  و اختلالات خواب استفاده کرد.

این روش تحت عنوان EEG بیوفیدبک، نوروفیدبک و آموزش مغز نیز شناخته می‌شود.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش درمانی نوروفیدبک  با شماه های زیر تماس حاصل بفرمایید.

02166570947-8

واتس آپ 09304050331  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *