تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

درمان افسردگی با نوروفیدبک Neurofeedbaak

نوروفیدبک یکی از کاربردی ترین روش های درمان افسردگی می باشد.درمان افسردگی با نوروفیدبک یکی از روش های درمانی موثر و با بازخوردهای بسیار مناسب در درمان بیماران مبتلا به اختلال افسردگی است.درمان افسردگی با نوروفیدبک Neurofeedbaak

 

اختلال افسردگی

اختلالات افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روحی و یکی از بیماری‌های شایع زندگی مدرن است.افسردگی یک حالت خلقی شامل غمگینی برای طولانی‌ مدت، بی علاقگی یا بی‌میلی به اموری که قبلا‌ً دوستشان داشتیم، کاهش تمرکز، خستگی بیش‌ از حد و… است که میتواند بر افکار، رفتار و احساسات ما تاثیر بگزارد.

درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک یکی از روش های درمانی موثر و با بازخوردهای بسیار مناسب در درمان بیماران مبتلا به اختلال افسردگی است.درمان افسردگی با نوروفیدبک

دلایل افسردگی

محققان هنوز نمی دانند دقیقاً چه عواملی باعث افسردگی می شود، اما دلایل مختلفی وجود دارد که باعث به وجود آمدن افسردگی می شوند. مثلا بعضی از افراد ممکن است با برخی از اتفاقات زندگی مانند مرگ یکی از عزیزانشان افسردگی پیدا کنند و یا در طول یک بیماری طولانی پزشکی دچار افسردگی شوند. عوامل اصلی که باعث بروز افسردگی می شوند:

1- بیوشیمی:

تغییرات در برخی مواد شیمیایی که در مغز وجود دارد.

2- ژنتیک:

افسردگی می تواند ارثی باشد. برای مثال، اگر یکی از دوقلوهای همسان مبتلا به افسردگی باشد  دیگری نیز احتمال دارد که زمانی به افسردگی مبتلا شود.

3- شخصیت:

احتمال ابتلاع به افسردگی در افرادی با اعتماد به نفس پایین که اکثراً تحت فشار استرس قرار می گیرند، بیشتر است.

4- عوامل محیطی:

قرار گرفتن افراد در موقعیت های سواستفاده، فقرو خشونت باعث می شود در معرض افسردگی قرار بگیرند. اختلالات افسردگی احساس غم گذرا نیست.

بر اساس این تعریف، علائم افسردگی حداقل

باید به مدت دو هفته وجود داشته باشند تا بتوان گفت که فرد افسرده است. با همه‌ی اینها، افسردگی بیماری درمان‌پذیری است و می‌توانید امیدوار باشید که با جلسات نوروتراپی و یا مشاوره درمانی به زندگی عادی بازگردید.

علائم افسردگی:

علائم افسردگی در افراد مختلف با توجه به سن و جنسیت ممکن است

با علائم متفاوتی همراه باشد؛ اما دانستن علائم شایع افسردگی به تشخیص و درمان

به موقع کمک زیادی میکند. از جمله علائم شایع افسردگی:

غمگین بودن برای طولانی مدت، ناامیدی، درماندگی و پوچی

فکر کردن به مرگ و افکار خودکشی

پرخاشگری یا رنجیدن از مسائل ساده

اختلال خواب (شامل بی خوابی، کم‌خوابی یا زیاد خوابی)

عدم تمرکز، کاهش قدرت تصمیم‌ گیری و فراموشی

بی‌قراری و اضطراب

احساس گناه یا عذاب وجدان برای کارهای گذشته

مشکل شدید در اشتها (پرخوری و کم خوری)

احساس خستگی یا فقدان انرژی حتی بدون دلیل خاصی

انواع رایج اختلالات افسردگی:

اختلالات افسردگی مانند اکثر بیماری‌ها انواع گوناگونی دارد. برای درمان افسردگی باید به روان‌پزشک یا روان‌شناس مراجعه کنید تا نخست نوع افسردگی‌تان شناسایی شود و سپس بسته به نوع و شدت علائم‌، احتمالا جلسات نوروتراپی، مشاوره درمانی و یا ترکیبی از هر دو نیاز داشته باشید.

1-    اختلال افسردگی شدید یا ماژور(MDD):

افسردگی ماژور شایع‌ترین نوع افسردگی است. افسردگی ماژور ممکن است در طول زندگی فرد چندین بار تکرار ‌شود. این نوع از افسردگی به صورت یک غم همیشگی به همراه بعضی از علائم مانند مشکلات خواب، افکار خودکشی و عدم تمرکز همراه است.

2-    افسردگی مزمن یا مداوم(Dysyhimia):

اختلال افسردگی مزمن نوعی افسردگی بلند مدت است که شاید یک سال یا بیشتر هم طول بکشد، اما به شدت افسردگی ماژور نیست. افسردگی مزمن شامل علائمی مانند ناراحتی و دلسردی در بیشتر روزها در یک مدت طولانی است.

3-افسردگی پس از زایمان:

افسردگی پس از زایمان یکی از اختلالات روان‌شناختی در دوره‌ی پس از زایمان می‌باشد که تهدیدی بر امنیت و سلامت مادر و نوزاد می‌باشد. بسیاری از زنان پس از زایمان علائمی مانند

غم و ناراحتی، بی‌خوابی شدید، بی‌ثباتی خلق و احساس خستگی دارند و یا حتی ممکن است باورهای هذیانی و فکرهای خودکشی و دیگرکشی (نسبت به نوزاد) پدید آید.

4-اختلال ملال پیش از قاعدگی (PMDD):

سندروم ملال پیش از قاعدگی یکی از انواع اختلالات خلقی است که همزمان با چرخه قاعدگی زنان رخ می‌دهد و با نشانه هایی از جمله خستگی بیش از حد، حملات گریه، درد مفاصل، اضطراب، افسردگی، پرخوری عصبی، سردرد و بدبینی از جمله علائم این اختلال است.

5-افسردگی سایکوتیک یا روان پریشی:

افسردگی سایکوتیک یکی از انواع افسردگی اساسی است که باعث بروز افکار یا رفتار درهم‌ وبرهم، باورهای نادرست (هذیان) و دیدن یا شنیدن چیزهای غیرواقعی (توهم) می‌شود. از علائم افسردگی سایکوتیک میتوان به عدم کفایت، احساس گناه، پوچ‌گرایی، تصورات مرگ و یا توهم‌ها و هذیان‌ها اشاره کر

د.

درمان افسردگی با نوروفیدبک

افسردگی، حتی در شدیدترین موارد، اختلالی درمان‌پذیر است که هرچه درمان زودتر آغاز شود، موثرتر بوده و احتمال پیش‌گیری بیشتر خواهد بود.

از جمله درمان‌های غیردارویی که برای افسردگی مؤثر بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، درمان افسردگی با نوروفیدبک است.

درمان افسردگی با نوروفیدبک جزو روش‌های درمانی بسیار مؤثر و نیز شیوه‌ی نوینی برای درمان اختلال افسردگی شناخته شده است. به صورتی که نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد مبتلا به افسردگی با روش نوروفیدبک درمان خواهند شد.

درمان افسردگی با نوروفیدبک

نوروفیدبک یک سیستم درمانی جامع است که به طور مستقیم با مغز کار می کند. دستگاه نوروفیدبک، ابزاری است که امواج  مغزی دریافت شده از طريق الكترودهای قرار گرفته روی سر را به امواج مختلف تجزیه می کند. درمان افسردگی با نوروفیدبک باعث کاهش نشانه های افسردگی در افراد مبتلا به اختلال افسردگی می شود.

بر این اساس است که  فرد یاد می گیرد، چگونه افسردگی خود را مهار کند. روش درمان افسردگی با نوروفیدبک ایمن، کاملاً بدون درد و هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

درمان افسردگی با نوروفیدبک در واقع نوعی آموزش و شرطی کردن مغز است.

نوروفیدبک باعث می‌شود مغز بتواند کارکرد خویش را به حالت طبیعی و سالم دوباره تنظیم کند و عملکرد فرد به سطح طبیعی برسد.

روش درمان افسردگی با نوروفیدبک در جهت اصلاح الگوهای امواج مغزی آشفته عمل می‌کند، تا مغز بتواند مهارت‌های کنترل افسردگی را به دست آورد.

برنامه پیشنهادی بهترین مرکز نورفیدبک در تهران برای افرادی است که دچار اختلال افسردگی درمان با روش نوروفیدبک است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی با نوروفیدبک با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *