تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

تست هوش وکسلر بهترین مرکز تست هوش

یکی از  تست های پرکاربرد هوش در بهترین مرکز نوروفیدبک تهران  تست وکسلر می باشد.  در این مطلب ما به معرفی دو تست معروف هوش یعنی تست هوش وکسلر و تست هوش بینه  در بهترین مرکز تست هوش می پردازیم.تست هوش وکسلر بهترین مرکز تست هوش

تست هوش وکسلر

هوش یک توانایی و یک سازه ذهنی است و قابلیت‌های متنوعی همچون استدلال، برنامه‌ریزی، حل مسئله، تفکر انتزاعی، استفاده از زبان، سازگاری و یادگیری را در بر می‌گیرد.

یکی از معتبر ترین آزمون های هوش، تست هوش وکسلرمی باشد که  برای ۳ گروه سنی پیش دبستانی، کودکان و بزرگسالان تهیه شده است.  هر سه مقیاس نه تنها بهره هوشی کلی را مشخص می­کند، بهره هوشی کلامی (VIQ) و بهره هوشی عملی (PIQ) را نیز اندازه­ گیری می­کند.

 آزمون هوش وکسلر Wechsler Intelligence Scale for Children ( WISC )  قابل استناد ترین آزمون هوشی در دنیا و همچنین در ایران می باشد  و جزء ۱۰ آزمون پرکاربرد حوزه روانشناسی است. این آزمون در بهترین مرکز تست هوش در تهران دکتر قدمگاهی – دکتر جهانی انجام می شود.

تست هوش وکسلر در برگیرنده­ ی مجموعه­ های آزمون برای ارزیابی توانائی­های متفاوت است و در ترکیب آن­ها، گنجایش و توانایی هوش کلی را ارائه می­ دهد.

 

تست هوش وکسلر بهترین مرکز تست هوش

بیشتر بخوانید: توانمندسازی ذهن کودک با نورفیدبک

سوالات تست هوش وکسلر

تست هوش  وکسلر از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت آن به سوالاتی مربوط می ­شود که به درک زبان یا استفاده از زبان به صورت­های مختلف، مانند صحبت کردن، خواندن و نوشتن احتیاج دارد که با این مجموعه سوالات، هوش کلامی را اندازه می­ گیرند قسمت دیگر این آزمون از مجموعه سوالاتی تشکیل شده است که بیشتر جنبه عملی هوش را می ­سنجد؛ با این مجموعه سوالات هوش عملی یا غیر کلامی را اندازه می­گیرند. اندازه­ گیری بهره هوشی غیر کلامی به استفاده و کاربرد زبان بستگی ندارد و برای اقلیت­های فرهنگی، خصوصاً کودکان دو زبانه و نیز کودکان با فقر محیطی سنجش مناسبتری را به عمل می­ آورد.

 نحوه انجام تست هوش وکسلر

در واقع آزمودنی در طول ارزیابی تست هوش وکسلر ، باید فعالیت‌های  مختلفی را انجام دهد. گاهی باید با چند مکعب طرح هایی را بسازد، گاهی معنی کلمات را می گوید ، گاهی از او خواسته می‌شود خود را در موقعیت‌های اجتماعی و بین فردی مختلف تصور کند و بگوید اگر او در آن موقعیت بود چه می‌کرد و ….

هریک از بخش‌های این آزمون، جنبه‌های ویژه‌ای از هوش فرد را می‌سنجند. در مجموع  آیتم های مورد ارزیابی تست وکسلر کودکان نسخه چهارم –

درک مطلب کلامی -استدلال ادراکی – حافظه فعال – سرعت پردازش نمرات آزمودنی در خرده مقیاس مقیاس کلامی  و  آزمون،غیرکلامی  بر اساس تبدیل نمرات خام به نمرات استاندارد شده مشخص می‌شود. پس از به دست آوردن نمرات استاندارد در هر دو مقیاس کلامی و غیرکلامی،

از مجموع نمرات این دو مقیاس می‌توان نمره هوشبهر کلی را به دست آورد. در پایان آزمون نیز می‌توان تعیین کرد آزمودنی از نظر هوشی از چند درصد افراد هم سن و سال خود جلوتر و از چند درصد عقب‌تر است.

 

نمرات تست هوش وکسلر

به‌طورکلی نمرات هوش بین 90 تا 109 نشان دهنده بهره هوشی طبیعی و متوسط هستند. نمرات بالاتر از این طیف، کودکان باهوش و نمرات کمتر از این طیف کودکان مرزی و عقب مانده ذهنی را شامل می‌شود؛  تفسیر دقیق‌تر نمرات در کلینیک نوروفیدبک توانش زیر نظر  دکتر قدمگاهی – دکتر جهانی صورت می گیرد

مدت زمان اجرای آزمون هوش وکسلر

زمان انجام تست هوش وکسلر کودکان | WISC بنا به سطح توانایی کودک و سن وی متفاوت می باشد ولی عموما بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد.

مزایای تست هوش وکسلر

از این تست نه تنها به عنوان ابزاری برای سنجش هوش بلکه به عوان یک ابزار تشخیصی بالینی هم استفاده می‌شود. بسیاری از متخصصان روانشناسی از آن در کنار سایر آزمون‌ها و درمان های نوروتراپی از جمله نوروفیدبک برای تشخیص اختلالات بیش فعالی

و نقص توجه یا اختلالات یادگیری کمک می‌گیرند.

در واقع با مقایسه رشد شناختی کودک با عملکرد واقعی او در مدرسه یا اجتماع می‌توان به اطلاعات مفیدی درباره او دست پیدا کرد. همچنین تست هو ش وکسلر  داده های دقیق و روشن در مورد کارکرد شناختی فرد با توجه به پاسخ او به خرده آزمون ها می دهد توانایی مقایسه نقاط قوت و ضعف روانی شخص با مقایسه نتایج هرخرده آزمون سنجش متغیر های شخصیت با مشاهده مستقیم شخص، مطالعه محتوای پاسخ ها ، ارزیابی اطلاعات از الگوی نمره های خرده آزمون ها. اندازه گیری هوش کلامی و غیر کلامی  دادن نیمرخ از وضعیت هوش افراد. تفاوت بخش کلامی و عملی به  متخصصان در تفسیر عملکرد بینش می دهد.

تست های هوش  یکی از آزمون‌هایی است که در کلینیک نوروتراپی دکتر قدمگاهی – دکتر جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است در جلسه پس از انجام تست تمرین ها و تکالیفی جهت تقویت نقاط ضعف کودک و آشنایی با نقاط قوت کودک ارائه می شود. پس در مجموع آزمون هوش پیشنهادی تست هوش وکسلر | WISC برای کودکان می باشد . خیلی مهم است که قبل از تست هوش فرد کاملا هوشیار و سرحال باشد و از داروهای خواب آور یا موارد مشابه استفاده نکرده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست هوش وکسلر می توانید با مرکز کلینیک نوروتراپی توانش باشماره 8-02166570947  و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *