تلفن پاسخگویی:

22795182 | 021-66502350

دستگاه نورو بالانس NEUROBALANCE

تعادل توسط مجموعه پیچیده ای از سیستم های کنترل حسی حرکتی که شامل حسی بینایی، حس عمقی (لمس) و سیستم دهلیزی (حرکت، تعادل، جهت گیری فضایی) به دست می آید و حفظ می شود. ذر این مقاله به بررسی کاربرذ دستگاه نورو بالانس NEUROBALANCE  ذر بهترین کلینیک نوروفیدبک تهران می پردازیم :

تعادل چیست

بنابراین حفظ تعادل به اطلاعات دریافتی مغز از سه منبع محیطی بستگی دارد: چشم ها، ماهیچه ها و مفاصل، و اندام های دهلیزی . هر سه این منابع اطلاعاتی سیگنال هایی را به شکل تکانه های عصبی از پایانه های عصبی خاصی به نام گیرنده های حسی به مغز ارسال می کنند.

هنگامی که این سیستم در اثر آسیب به یک یا چند جزء از طریق آسیب، بیماری یا فرآیند پیری مختل می شود، ممکن است اختلال تعادل همراه با علائم دیگری مانند سرگیجه، سرگیجه، مشکلات بینایی، حالت تهوع، خستگی و مشکلات تمرکز را تجربه کنید.

دستگاه نورو بالانس NEUROBALANCE
دستگاه نورو بالانس NEUROBALANCE

تعادل در علوم اعصاب

در علوم اعصاب اختلال در تعادل و شناخت هماهنگی اندام های تعادلی و عصبی بسیار پیچیده است. برای کشف و یا پیشگیری بیماری های تعادلی علاوه بر برسی تعادل استاتیک نیازمند بررسی اثر بیوفیدبکی بر سیستم های عصبی نیز هستیم.

دستگاه نوروبالانس

از  دستگاه نورو بالانس NEUROBALANCE  به منظور بررسی و سنجش تعادل بدن و میزان توزیع فشار کف پا بصورت ایستا و پویا استفاده می شود.  این دستگاه برای اندازه گیری توزیع فشار روی پای پا به صورت ایستا و دینامیک در طول تمرینات علوم شناختی و بیوفیدبکی استفاده می گردد. با ارائه نمودارهای سه بعدی، محل دقیق نیروهای اضافی روی پای پا، نتیجه مرکز فشار بدن را تعیین می کند. با این دستگاه می توانید اطلاعات کاملی برای آنالیز عملکرد و بدشکلی های پا به دست آورید.

بدین صورت که با استفاده از تحلیل های کینماتیکی و کینتیکی و با ارائه نمودارهای سه بعدی محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر کف پا را مشخص کرده و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می دهد.

این دستگاه دو بخش دارد

  1. بخش ارزیابی که در آن تعادل و فشار کف پا بررسی می شود.
  2. بخش فیدبک های تعادلی که از بازی هایی استفاده می کند که باعث تقویت تعادل و استقامت فرد می شود. بعد از انجام این تمرینات، شخص باید کنترل بیشتری بر روی بدن به دست بیاورد و بتواند به راحتی وزن خود را به هر سمت که بخواهد بدون اینکه بیفتد) متمایل کند.
تعادل در کودکان
تعادل توسط مجموعه پیچیده ای از سیستم های کنترل حسی حرکتی که شامل حسی بینایی، حس عمقی (لمس) و سیستم دهلیزی (حرکت، تعادل، جهت گیری فضایی) به دست می آید

جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 8-02166570947 و یا واتس آپ 09304050331  تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *